Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 14:26:22 MET DST

In article <39194832.577CE9E7_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:
>Daaawno. I raczej jako zalecenie a nie norma.

        Jednakze nic nie stalo na przeszkodzie by sie do tych
zalecen stosowac, zwlaszcza ze przez pewien czas byly one
polska norma? (btw wcia nie moge znalezc czy kiedy ta norma
zostala zniesiona.. jakis link?)

>A czemu to? Na p.c.o.l się naoglądałeś? :-) Tak jak się rozglądam po
>grupach najwięcej źle zakodowanych postów pisanych jest (procentowo w
>stosunku do ilości użytkowników) w MacOS, następnie idzie Linux i
>dopiero później Windows.

        Chcesz mi powiedziec ze najczesciej w cp-1250 pisza uzytkownicy
linuxa? :-D

>Jest jakiś sposób, ale nie pomnę. Nigdy nie byłem w takiej sytuacji. Pod
>Windows jest to proste jak drut - tylda + litera.

Tyle ze ja pisze z roznych terminali, komputerow, domowego komputera
a czasami nawet z starutenkich xterminali. Moje wrodzone
lenistwo sprawia ze nie chce mi sie zrobic rozwiazania uniwersalnego
dla nich wszystkich... :) Pisanie bez polskich znakow nikomu
nie szkodzi i czytelene jest wszedzie.(w miare).

>Ja nie mogłem Jak zobaczyłem te jarmarczne kolorki to zaczęły mnie boleć
>zęby (wiem można ustawić, ale już się przywykłem do pracy w większej
>głębi kolorów).

        Kolorki mam rzadko w nim, wwiekszosci pracuej na czarnobialych
displayach :) (monitorach i nie tylko).

>Przyznaję. Ale tylko częściowo. Teoretycznie masz rację ale praktycznie
>nie. Te systemy nie były systemami domowymi i raczej o małym zasięgu
>więc zastosowali niedopowiedzenie. Nawet zapomnieli o NT.

        Nie lubie niedopowiedzen.
        Powiedzielismy pawde, tylko ze chodzilo nam
tylko o systemy klasy PC, z tych tylko oparte na procesorach
intela i jego klonach, i chodzilo nam tylko o systemy do
zastosowan domowych (OS/2 jednakze byl chyba do
zostosowan domowych?). Czasami mam ochote wszystkich
reklamiarzy i marketingowcow powywieszac :)

>404 Not Found
>
>The requested URL /LINUX/install-guide-2.2.2.html/node10.htm was not
>found on this server.

        wow!
        Faktycznie. Dopiero jak wlazlem do
http://chimera.roma1.infn.it/LINUX/install-guide-2.2.2.html/ to
znalazlem node10.html i dalo sie je odpalic i przeczytac.

>Więc później niż pełna wersja NT.

        Tak. Ale linuks nie jest jedynym a ni pierwszym :)

>I to, że 1842 ludzi głosowało nad podziałem dowodzi, że Linux był już w
>miarę stabilny? ;-)

        To po prostu jedyna pewna informacja na temat liczby
uzytkownikow w tym czasie :-( Nawet ie moge znalezc
tego fortune o linusie ktory zapomnial jak 1994 wylacza sie
serwer (jak robil upgrade sprzetowy).

>To tak jak MS napisał zachowując pewne informacje w domyśle, że win jest
>pierwszym 32 bitowym OS. Tyle, że u Ciebie ten skrót zmienił cały sens
>zdania. Takie są niestety wymagania jęz. polskiego, że pewnych skrótów
>nie możesz. Inaczej wychodzi "humor z zeszytów szkolnych".

        Nie. To zdanie po prostu mozna rozumiec na dwa sposoby. On, Linus,
smierzal do zapewnienia zgodnosci swojego systemu z POSIXem. Linus
zmierza, bo Linus jest powszechnie uznanym ,,szefem'' ,,koordynatorem''
itd.

>To, że jeżeli nie wymienili NT to znaczy, że mieli na myśli OS
>konkretnego zastosowania i na konkretną platformę sprzętową. W domyśle
>rzecz jasna. :-))))

        Powiedzmy.

>Tylko ta zgodność była taka sobie. AFAIK niewiele można było kompilować
>bez grzebania uprzedniego w kodzie.

        noooa le kod zrodlowy byl dostepny :)

>Nie, reklamowali. A to już z założenia jest kłamstwo. Podobnie jak
>statystyka :-)

        Uch, powinno sie ustanowic kiedys prawo ze reklama
nie moze sie rozmijac z prawda.

>Tia, tyle że nie stworzył system a kolejną _mutację_ UNIX-a. Ile w tym
>własnej pracy i inwencji nie wiem.

        Hm, aj tez nie- jednakze doswiadczenie zapewne posiadal
spore, zaplecze inzynierow pewnie tez.

[systemy]
>A teraz ręka w górę kto te systemy widział na oczy...
>
>Nie widzę nie słyszę... dziękuję państwu :-)
W tamtym roku czy w ogole? Bo w ogole to ja widzialem
z wymienionych solarisa na PC i SCO UNIXa - nawet mialem instalke
tylko niestety nie chcial sie dran zainstalowac bez napedu SCSI.
Prze pewien czas aurora to byl PC z solarisem. W firmie
mamy PC z SCO UNIXem

A.D.Danilecki "szopen"

--
Linux registered user nr 160460