Re: dysk 20.5 GB

Autor: Rafał (rafal.wohlert_at_pharmanet.com.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 14:18:49 MET DST

> tylko 8.4 GB.
> Najprawdopodobniej BIOS nie akceptuje wartości charakterystycznych dla
> dysków o pojemności większej niż 8.4 GB.
> Jak obejść ten problem, jeśli jest do rozwiązania?
>
> procesor Pentium 166 MMX
>
> bios Phoenix Bios 4.0, Release 6.0
> Copyright 1985-1997 Phonix Technologies Ltd.
>

> Jeśli ktoś z grupowiczów przerabiał podobny problem, lub ma doświadczenie
> w tym temacie proszę o pomoc.

musisz ściągnąć OnTracka ze strony producenta dysku (upgrade biosu tu nic
nie da) i zainstalować go wtedy. Ontrack przejmie kontrolę nad biosem w
kwestii dysku i wszystko będzie OK. niestety czeka Cię reinstalacja Windy!

Przerabiałem podobny problem z dyskiem Fujitsu 10,5 GB i płytą FIC na TX.
Bios widział tylko 8.4 GB. A po zabiegu opisanym wyżej zobaczył już całość.

Pozdrawiam Raf!