Re: Odp: Cenzura antywirusowa internetu , ww, e-mail Do you love me ?

Autor: Pawel Kierski (pkierski_at_mks.com.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 13:24:19 MET DST

U?ytkownik Dariusz <teletext_at_poczta.onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisa3:

> Bada sie czy wypadek jest wynikiem wadliwej drogi i wtedy odszkodowanie
> placi zarzad drog, a nie ubezpieczalnia samochodu.
  A co mi zarząd dróg? Jeśli się ubezpieczam, to płacą mi z
ubezpieczenia (jeśli oczywiście to nie była moja wina). Potem
ubezpieczyciel gania zarząd dróg.

> Pomijaj?c fakt, ?e np. ja
> >
> Skanowany bedzie transfer, a nie twoja poczta.
> Ten Cisco ruter tez skanuje twoje pakiety, niezaleznie czy sie zgadzasz
> czy nie. A serwer sejwuje twoja poczte.
> Zatem zgoda niepotrzebna.

  Bo to jest konieczne do działania sieci. Dla samochodu konieczne
jest mniej więcej równe podłoże - nie konieczna autostrada. Za jazdę
po autostradzie płaci się dodatkowo. Jeśli skanowanie poczty
(autostrada) będzie obowiązkowe to ja będę zobowiązany płacić?
A jak nie chcę po niej jeździć - wolę ostrożną jazdę drogą boczną
(skanowanie u siebie).

> Wystarczy zeby serwer robil to automatycznie, bez ingerencji admina.
> A Anglii wlasnie podpisano umowy ISP z tajna policja
> na skanowanie poczty internetowej.

  Problem prawny - w Anglii pisanie wirusa (nie jestem do końca pewny
jak jest z rozpowszechnianiem) jest przestępstwem, w Polsce nie.
Dzięki temu wirusy podpadają pod takie skanowanie w Anglii.
U nas nawet gdyby UOP mógł bez przeszkód skanować całą pocztę to
nie mają jak się czepiać do wirusa - karalne jest spowodowanie szkód
w systamie. A przesyłany wirus nie musi. Ty proponujesz - inna
analogia - postawienie z urzędu policjanta przed każdym domem,
ponieważ nie chce Ci się zamontować zamka w drzwiach. Uważasz
to za sensowne?

> I Love You calkowicie zniszczy systemy w 100 milionach kompow
> i wreszcie ktos zrobi porzadek.
  Jechali za szybko, a to nie była autostrada. Może nikt im o tym
nie powiedział, biedakom? W polskim prawie jest gdzieś zasada
"zdrowego rozsądku" i niemożliwe jest np. ściganie producenta
pralki o odszkodowanie za śmierć wypranego w niej kota.

> Zawsze mozna pozwac ISP o odszkodowanie za szkody.
  Za Twoją nieuwagę? Jeśli już to szybciej autora systemu/programu
pocztoweg (w tym wypadku MS). Pozywać zarząd dróg, bo po ich
drodze przyjechał do mojego - niezamkniętego - domu włamywacz?

    Paweł Kierski
    pkierski_at_mks.com.pl