Re: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Błażej Cieliński (blazej7_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 May 2000 - 21:59:16 MET DST

> Wiec nie jest rozdawany za darmo. Jezeli ktos potrzebuje system operacyjny
> aby np. uzywac Metastocka musi kupic W98 oraz Internet Explorera, TCP/IP,
> slip, ppp i inne i zaplacic za nie - wszystko w cenie W98.

A jesli sie kupuje samochod, to trzeba kupic kierunkowskaz, nawet jesli sie
bedzie jezdzic tylko prosto :) i to tez jest wliczone w cene samochodu.

> Nie rozumiem twego sposobu myslenia - to kto komu wszedl w parade??
Czy to znaczy, ze jesli ty zaczniesz cos produkowac, a ja dopiero wtedy,
kiedy zobacze, ze to sie oplaca, to podasz mnie do sadu, bo "wszedlem ci w
parade" - to jest zaprzeczenie jakiejkolwiek konkurencji.

> Byc moze podzial tez MS tez wyjdzie wszystkim na dobre. Tylko osoby
I tu sie mylisz. Standard Oil podzielono w ten sposob, ze i Mobil i Exxon
dostaly po kawalku wszystkiego, a nie, ze jedno to wydobycie, a drugie
przetwarzanie. Tak samo Bell. W przypadku MS zamiast jednego monopolu
powstana dwa. Czy dwa monopole sa lepsze niz jeden? Szczerze watpie.

Blazej Cielinski