Odp: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Adam Bukietyński (abukiet_at_ka.home.pl)
Data: Mon 08 May 2000 - 02:18:08 MET DST

Użytkownik Konik Bujany <pt_at_pisz.na.niusy.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:TH6R4.30974$O4.650900_at_news.tpnet.pl...

"Adam Bukietyński" <abukiet_at_ka.home.pl>

>Akurat rozdawany jest za darmo, choć rzecz jasna to rozdawanie jest
finansowane aktualną sprzedażą produktów

Wiec nie jest rozdawany za darmo. Jezeli ktos potrzebuje system operacyjny
aby np. uzywac Metastocka musi kupic W98 oraz Internet Explorera, TCP/IP,
slip, ppp i inne i zaplacic za nie - wszystko w cenie W98.

>Netscape sam się wykończył inwestując tam, gdzie nie miał szans. Trzeba być
niezdrowym na umyśle, by robić konkurencję właścicielowi w jego lokalu.

>Może tylko dlatego zaistaniały na rynku, że ms początkowo bagatelizował
zastosowania internetowe ?

Nie rozumiem twego sposobu myslenia - to kto komu wszedl w parade??

Borland rozdaje za darmo stare kompilatory, poniewaz sa one juz sfinansowane
przez niegdysiejsza sprzedaz tych programow. Nie slyszalem zeby MS dawal za
darmo dosa.

A tak swoje droga to zadziwia mnie obrona szczegolnie przez - jak sadze
mlodych ludzi ( sam jestemjuz w wieku wapiennym) Microsoftu, ktory jawnie
sobie robi jaja z tzw. "rzetelnosci kupieckiej".
Zrozumiec to moze dopiero osoba ktora pracuje w duzej ogolnopolskiej
korporacji gdzie np. na 3500 ofisow przyapda 90% Office 95 a 10% Office 97,
te drugie przewaznie na biurkach kadry kierowniczej w centrali, i widziala
widziala burdel jaki przez to powstaje. Oczywiscie do 99 % zastosowan
wystarczyl by Word 2.0 i Excel 4.0.

Nie widze powodu zeby plakac nad podzialem MS - widocznie byl zle
zarzadzany bo dal sie zlapac. Ze pretekst dla pozwu byl taki, a nie inny
to przeciez nie maznaczenia. Skazuje sie nia za przewinienia, tylko za to
co udalo sie udowodnic. Trzeba byc niezdrowym na umysle by monopolizowac,
rynek majac w pamieci przypadki Standard Oil, i Bella ( czy byly jeszcz inne
?? w USA ).
Ja zauwazyl pan Robert Cichowlas telefony i benzyna sa obecnie w USA
najtansze na swiecie, kto wie bylo by tak gdyby kiedys nie podzielono tych
firm.
Byc moze podzial tez MS tez wyjdzie wszystkim na dobre. Tylko osoby
korzystajace z nielegalnego oprogramwania beda sie musialy wiecej napracowac
( dawniej trzeba bylo osobno "zalatwiac" Win 3.1, Winsocka, i przegladarke),
poczawszy od Windows 98 wszystko bylo w jednym. Pewnie dlatego tak wiele
osob bioracych udzial w tej dyskusji nie przejmuje sie ze musi placic za
elementy systemu ktorych nie potrzebuja. ( Przepraszam tych "legalnych"
ktorzy sa za MS).

Pozdrowienia dla proM$ i antyM$

A.B.

--