Re: Dysk 20.5 GB dziwne zachowanie

Autor: Antoni Goryl (eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 08 May 2000 - 19:29:12 MET DST

Użytkownik "Piotr Scislo" <scislo_at_amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości
> czesc,
> kupilem wlasnie dysk 20.5 GB IBM DPTA, podlaczylem go bezposrednio do ASUS
> P3BF i w czasie fdiskowania powiedzial mi ze mam 2 dyski pierwszy o
> pojemnosci 96 MB - nie DOS, nie mozna go skasowac, drugi 19.5 GB.
> Pomyslalem, ze to jakis kruczek z pamiecia dysku / zlym odczytem przez
BIOS
> i podlaczylem go przez kontroler Promise UDMA66, teraz bylo juz tylko 19.5
> GB. Czy ktos spotkal sie z tym problemem, ile ten dysk ma w rzeczywistosci
?
> skad sie wzial ten dodatkowy dysk na zwyklym kontrolerze ?
> Wymienic dysk na nowy ?
>
> Wielkie Dzieki
>
> scislo_at_amwaw.edu.pl
>
> PS Mam najnowsze biosy i sterowniki

U mnie chodzi. Przy biosie 1004 tylko toolsy IBM były w stanie go
podzielić i sformatować, bo fdisk wysypywał się na badaniu in-
tegralności (stawał przy 34%). Po wymianie biosa na 1005 także
fdisk nie protestuje - specjalnie to sprawdziłem. Dysk chodzi po-
prawnie zarówno podpięty pod sterownik na płycie (UDMA33), jak
i pod sterownik WinFast ATA66 (UDMA66).
Przy okazji: jest już bios 1006 beta 2, ale nie wiem co zmieniono
lub dodano.
Co do pojemności, to dla producenta 1GB=1000x1000 byte, kiedy
fdisk liczy 1GB=1024x1024 byte, stąd różnice.

Antoni Goryl
eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl