Re: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Konik Bujany (pt_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Thu 11 May 2000 - 01:12:04 MET DST

------=_NextPart_000_19CD_01BFBAE5.10C471D0

"Adam Bukietyński" <abukiet_at_ka.home.pl>

> finansowane aktualną sprzedażą produktów
>
> Wiec nie jest rozdawany za darmo.

Rozwój jest finansowany. A program w aktualnej wersji można sobie pobrać za
darmo i został on sfinansowany tym, co dotąd sprzedano. Tak samo
sfinansowany, jak każda inna rzecz, którą można dostać za darmo, jest w
kategoriach finansowych już spłacona. Obojętnie czy będzie to programik
jakiegoś prywatnego człowieczka do pobrania z jego witryny czy program
potężnej korporacji.

> Jezeli ktos potrzebuje system operacyjny
> aby np. uzywac Metastocka musi kupic W98 oraz Internet Explorera, TCP/IP,
> slip, ppp i inne i zaplacic za nie - wszystko w cenie W98.

Może też ściągnąć sobie linuksa z emulatorem tyle, że z tego nie wynika nic
ponad to, że za darmo umarło, bo linuksa będzie konfigurował pół roku, co w
windows dostanie w ciągu jednego dnia.

> niezdrowym na umyśle, by robić konkurencję właścicielowi w jego lokalu.

> zastosowania internetowe ?
>
> Nie rozumiem twego sposobu myslenia - to kto komu wszedl w parade??

Jaką paradę ? Chłopie, ms od czasu, kiedy odniósł sukces finansowy, czyli
odkąd sprzedał ileśtam systemów windows 31 nie musi przejmować się żadną
konkurencją. Już wtedy mówiono o przewadze jaką ms osiągnął tym jednym
produktem.

> Borland rozdaje za darmo stare kompilatory, poniewaz sa one juz
sfinansowane
> przez niegdysiejsza sprzedaz tych programow.

Internet Explorer dostępny na witrynie ms też jest już sfinansowany.
Przecież nie zebrali na tacy i teraz czekają aż się spłaci, tylko najpierw
coś sprzedali, zainwestowali w produkcje i teraz mogą go rozdawać a mogą
także sprzedawać wraz z systemem. Jedno i drugie mieści się w kategoriach
rozsądku. Ja też rozdaję stare wersje swoich programów, ale kiedy klient
chce od moich programów czegoś to ja wystawiam rachunek

>Nie slyszalem zeby MS dawal za
> darmo dosa.

A co, wziąłbyś ? Żartujesz ?

> A tak swoje droga to zadziwia mnie obrona szczegolnie przez - jak sadze
> mlodych ludzi ( sam jestemjuz w wieku wapiennym) Microsoftu, ktory jawnie
> sobie robi jaja z tzw. "rzetelnosci kupieckiej".

Jak dla mnie powyższe to beblanie, chyba, że wyjaśnisz mi dokładnie, na czym
miałaby polegać ta rzetelność i podasz przykłady firm, które działając na
podobnym rynku wykazały się takową.

> Zrozumiec to moze dopiero osoba ktora pracuje w duzej ogolnopolskiej
> korporacji gdzie np. na 3500 ofisow przyapda 90% Office 95 a 10% Office
97,
> te drugie przewaznie na biurkach kadry kierowniczej w centrali, i
widziala
> widziala burdel jaki przez to powstaje. Oczywiscie do 99 % zastosowan
> wystarczyl by Word 2.0 i Excel 4.0.

Nie rozumiem co ma rzetelność kupiecka do złego zarządzania w twojej
korporacji ? Toć ja tą sytuację znam, co prawda z mniejszego
przedsiębiorstwa, ale wystarczająco dużego, by pojawiły się tam różne wersje
programów ms. Pewnie równie daremnie zarządzanym. No, ale co to ma do
rzetelności kupieckiej ?! Czy ms ma Wam dać te nowe wersje ? No toś mnie
ubawił. Czyżbyś chciał nam wmówić, że jakaś inna firma tak robi ? A może od
razu z komputerami ? Bo chyba komputery też Wam się nieco starzeją. No ile u
Was kosztuje oprogramowanie w stosunku do ceny sprzętu ? Moim zdaniem to
durne gadki ludzi, którzy chcą dostać coś, na co kompletnie nie zasługują.
Tak zachowują się politycy, nauczyciele i tysiące obiboków, którzy sami nie
umieliby zarobić na swoje utrzymanie jak udaje się to ms. W tym tylko
różnica ! I ja nawet się trochę z Wami identyfikuję, ale nie do tego
stopnia, by opowiadać bajeczki jak to dobrze, że dzielą jakąś firmę.
Kompletnie nie widzę w tym nic dobrego. To tylko pochwała monopolu państwa w
zakresie ustalania prawa.

programów ? Jakoś dziwnie mam inne doświadczenia wyniesione z
przedsiębiorstwa średniej wielkości

> Nie widze powodu zeby plakac nad podzialem MS - widocznie byl zle
> zarzadzany bo dal sie zlapac.

Eeee, po mojemu ms ma zostać podzielony, bo jego potencjał zagrażał
interesom państwa. Po prostu przerósł je !

>Ze pretekst dla pozwu byl taki, a nie inny
> to przeciez nie maznaczenia. Skazuje sie nia za przewinienia, tylko za to
> co udalo sie udowodnic.

Zarzuty jakie podnosi się wobec ms są po prostu śmieszne. Mam tutaj na myśli
głównie to, co linuksiarze piszą na grupach dyskusyjnych.

>Trzeba byc niezdrowym na umysle by monopolizowac,
> rynek majac w pamieci przypadki Standard Oil, i Bella ( czy byly jeszcz
inne
> ?? w USA ).

Przecież to śmieszne, co piszesz ! Każda firma bez wyjątku dąży do
zmonopolizowania rynku jaki posiada i dąży do znalezienia kolejnych. Bez
tego się jej nie opłaca. Jedyną zgodną z prawem drogą jest zaoferowanie
najlepszego na rynku produktu, co ms zrobił.

prawnie uzasadnioną dfrigą jest Najczęściej firmy monopolizują rynek przez
zaoferowanie produktu lepszego od konkurencji

> Ja zauwazyl pan Robert Cichowlas telefony i benzyna sa obecnie w USA
> najtansze na swiecie, kto wie bylo by tak gdyby kiedys nie podzielono
tych
> firm.

I to, że "nikt tego nie wie" ma być argumentem za nadużycie władzy ? Chyba
żartujesz.

> Byc moze podzial tez MS tez wyjdzie wszystkim na dobre.

>Tylko osoby
> korzystajace z nielegalnego oprogramwania beda sie musialy wiecej
napracowac
> ( dawniej trzeba bylo osobno "zalatwiac" Win 3.1, Winsocka, i
przegladarke),
> poczawszy od Windows 98 wszystko bylo w jednym. Pewnie dlatego tak wiele
> osob bioracych udzial w tej dyskusji nie przejmuje sie ze musi placic za
> elementy systemu ktorych nie potrzebuja. ( Przepraszam tych "legalnych"
> ktorzy sa za MS).

To naprawdę śmieszne, co piszesz. Toć właśnie jedynym skutkiem podziału
będzie czerpanie korzyści przez dostawców

> Pozdrowienia dla proM$ i antyM$
>
> A.B.
>

> --
> Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

------=_NextPart_000_19CD_01BFBAE5.10C471D0

<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>"Adam Bukiety=F1ski" &lt;</FONT><A=20
href=3D"mailto:abukiet_at_ka.home.pl"><FONT =
size=3D2>abukiet_at_ka.home.pl</FONT></A><FONT=20
size=3D2>&gt; </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; &gt;&gt; IE nie byl, i nie jest rozdawany za=20
darmo.<BR>&gt; <BR>&gt; &gt;Akurat rozdawany jest za darmo, cho=E6 rzecz =
jasna to=20
rozdawanie jest<BR>&gt; finansowane aktualn=B1 sprzeda=BF=B1 =
produkt=F3w<BR>&gt;=20
<BR>&gt; Wiec nie jest rozdawany za darmo.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Rozw=F3j jest finansowany. A program w aktualnej =
wersji mo=BFna=20
sobie pobra=E6 za darmo i zosta=B3 on sfinansowany tym, co dot=B1d =
sprzedano. Tak samo=20
sfinansowany, jak ka=BFda inna rzecz, kt=F3r=B1 mo=BFna dosta=E6 za =
darmo, jest w=20
kategoriach finansowych ju=BF sp=B3acona. Oboj=EAtnie czy b=EAdzie to =
programik jakiego=B6=20
prywatnego cz=B3owieczka do pobrania z jego witryny czy program =
pot=EA=BFnej=20
korporacji.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt;&nbsp;Jezeli ktos potrzebuje system =
operacyjny<BR>&gt; aby=20
np. uzywac Metastocka musi kupic W98 oraz Internet Explorera, =
TCP/IP,<BR>&gt;=20
slip, ppp i inne i zaplacic za nie - wszystko w cenie W98.</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Mo=BFe te=BF =B6ci=B1gn=B1=E6 sobie linuksa z =
emulatorem tyle, =BFe z tego=20
nie wynika nic ponad to, =BFe za darmo umar=B3o, bo linuksa b=EAdzie =
konfigurowa=B3 p=F3=B3=20
roku, co w windows dostanie w ci=B1gu jednego dnia.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; &gt;Netscape sam si=EA wyko=F1czy=B3 =
inwestuj=B1c tam, gdzie nie=20
mia=B3 szans. Trzeba by=E6<BR>&gt; niezdrowym na umy=B6le, by robi=E6 =
konkurencj=EA=20
w=B3a=B6cicielowi w jego lokalu.<BR>&gt; <BR>&gt; &gt;Mo=BFe tylko =
dlatego zaistania=B3y=20
na rynku, =BFe ms pocz=B1tkowo bagatelizowa=B3<BR>&gt; zastosowania =
internetowe=20
?<BR>&gt; <BR>&gt; Nie rozumiem twego sposobu myslenia - to kto&nbsp; =
komu=20
wszedl w parade??</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Jak=B1 parad=EA ? Ch=B3opie, ms od czasu, kiedy =
odni=F3s=B3 sukces=20
finansowy, czyli odk=B1d sprzeda=B3 ile=B6tam system=F3w windows 31 nie =
musi przejmowa=E6=20
si=EA =BFadn=B1 konkurencj=B1. Ju=BF wtedy m=F3wiono o przewadze jak=B1 =
ms osi=B1gn=B1=B3 tym jednym=20
produktem.</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; Borland rozdaje za darmo stare kompilatory, =
poniewaz sa=20
one juz sfinansowane<BR>&gt; przez niegdysiejsza sprzedaz tych =
programow.=20
</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Internet Explorer dost=EApny na witrynie ms te=BF =
</FONT><FONT=20
size=3D2>jest ju=BF sfinansowany. Przecie=BF nie zebrali na tacy i teraz =
czekaj=B1 a=BF=20
si=EA sp=B3aci, tylko najpierw co=B6 sprzedali, zainwestowali w =
produkcje i teraz mog=B1=20
go rozdawa=E6 a mog=B1 tak=BFe sprzedawa=E6 wraz z systemem. Jedno i =
drugie mie=B6ci si=EA w=20
kategoriach rozs=B1dku. Ja te=BF rozdaj=EA stare wersje swoich =
program=F3w, ale kiedy=20
klient chce od moich program=F3w czego=B6 to ja wystawiam =
rachunek</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt;Nie slyszalem zeby MS dawal za<BR>&gt; darmo=20
dosa.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>A co, wzi=B1=B3by=B6 ? =AFartujesz ?</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; A tak swoje droga to zadziwia&nbsp; mnie obrona =

szczegolnie przez - jak sadze<BR>&gt; mlodych ludzi ( sam jestemjuz w =
wieku=20
wapiennym) Microsoftu, ktory jawnie<BR>&gt; sobie robi jaja z tzw. =
"rzetelnosci=20
kupieckiej".</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Jak dla mnie powy=BFsze to beblanie, chyba, =BFe =
wyja=B6nisz mi=20
dok=B3adnie, na czym mia=B3aby polega=E6 ta rzetelno=B6=E6 i podasz =
przyk=B3ady firm, kt=F3re=20
dzia=B3aj=B1c na podobnym rynku wykaza=B3y si=EA takow=B1.</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; Zrozumiec to moze dopiero osoba ktora pracuje w =
duzej=20
ogolnopolskiej<BR>&gt; korporacji gdzie np. na 3500 ofisow przyapda 90% =
Office=20
95 a 10% Office 97,<BR>&gt; te drugie przewaznie&nbsp; na biurkach kadry =

kierowniczej&nbsp; w centrali, i widziala<BR>&gt; widziala burdel jaki =
przez to=20
powstaje. Oczywiscie do 99 % zastosowan<BR>&gt; wystarczyl by Word 2.0 i =
Excel=20
4.0.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Nie rozumiem co ma rzetelno=B6=E6 kupiecka do =
z=B3ego zarz=B1dzania w=20
twojej korporacji ? To=E6 ja t=B1 sytuacj=EA znam, co prawda z =
mniejszego=20
przedsi=EAbiorstwa, ale wystarczaj=B1co du=BFego, by pojawi=B3y si=EA =
tam r=F3=BFne wersje=20
program=F3w ms. Pewnie r=F3wnie daremnie zarz=B1dzanym. No, ale co to ma =
do=20
rzetelno=B6ci kupieckiej ?! Czy ms ma Wam da=E6 te nowe wersje ? No =
to=B6 mnie ubawi=B3.=20
Czy=BFby=B6 chcia=B3 nam wm=F3wi=E6, =BFe jaka=B6 inna firma tak robi ? =
A mo=BFe od razu z=20
komputerami ? Bo chyba komputery te=BF Wam si=EA nieco starzej=B1. No =
ile u Was=20
kosztuje oprogramowanie w stosunku do ceny sprz=EAtu ? Moim zdaniem to =
durne gadki=20
ludzi, kt=F3rzy chc=B1 dosta=E6 co=B6, na co kompletnie nie =
zas=B3uguj=B1. Tak zachowuj=B1 si=EA=20
politycy, nauczyciele i tysi=B1ce obibok=F3w, kt=F3rzy sami nie umieliby =
zarobi=E6 na=20
swoje utrzymanie jak udaje si=EA to ms. W tym tylko r=F3=BFnica ! I ja =
nawet si=EA=20
troch=EA z Wami identyfikuj=EA, ale nie do tego stopnia, by opowiada=E6 =
bajeczki jak=20
to dobrze, =BFe dziel=B1 jak=B1=B6 firm=EA. Kompletnie nie widz=EA w tym =
nic dobrego. To=20
tylko pochwa=B3a monopolu pa=F1stwa w zakresie ustalania =
prawa.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>program=F3w ? Jako=B6 dziwnie mam inne =
do=B6wiadczenia wyniesione z=20
przedsi=EAbiorstwa =B6redniej wielko=B6ci</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt; Nie widze powodu zeby plakac nad podzialem MS - =
widocznie=20
byl zle<BR>&gt; zarzadzany bo dal sie zlapac.&nbsp; </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Eeee, po mojemu ms ma zosta=E6 podzielony, bo jego =
potencja=B3=20
zagra=BFa=B3 interesom pa=F1stwa. Po prostu przer=F3s=B3 je =
!</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt;Ze pretekst dla pozwu byl taki, a nie =
inny<BR>&gt; to=20
przeciez nie maznaczenia. Skazuje sie nia za przewinienia,&nbsp; tylko =
za=20
to<BR>&gt; co udalo sie udowodnic. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Zarzuty jakie podnosi si=EA wobec ms s=B1 po prostu =
=B6mieszne. Mam=20
tutaj na my=B6li g=B3=F3wnie to, co linuksiarze pisz=B1 na grupach=20
dyskusyjnych.</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt;Trzeba byc niezdrowym na umysle by =
monopolizowac,<BR>&gt;=20
rynek majac w pamieci przypadki Standard Oil, i Bella ( czy byly jeszcz=20
inne<BR>&gt; ?? w USA ).</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Przecie=BF to =B6mieszne, co piszesz ! Ka=BFda firma =
bez wyj=B1tku=20
d=B1=BFy do zmonopolizowania rynku jaki posiada i d=B1=BFy do =
znalezienia kolejnych. Bez=20
tego si=EA jej nie op=B3aca. Jedyn=B1 zgodn=B1 z prawem drog=B1 jest =
zaoferowanie=20
najlepszego na rynku produktu, co ms zrobi=B3. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>prawnie uzasadnion=B1 dfrig=B1 jest Najcz=EA=B6ciej =
firmy monopolizuj=B1=20
rynek przez zaoferowanie produktu lepszego od konkurencji</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2><BR>&gt; Ja zauwazyl pan Robert Cichowlas telefony i =
benzyna=20
sa obecnie w USA<BR>&gt; najtansze na swiecie, kto wie bylo by tak =
gdyby&nbsp;=20
kiedys nie podzielono tych<BR>&gt; firm.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>I to, =BFe "nikt tego nie wie" ma by=E6 argumentem =
za nadu=BFycie=20
w=B3adzy ? Chyba =BFartujesz.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2><BR>&gt; Byc moze podzial tez MS tez wyjdzie =
wszystkim na=20
dobre. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>&gt;Tylko osoby<BR>&gt; korzystajace z nielegalnego=20
oprogramwania beda sie musialy wiecej napracowac<BR>&gt; ( dawniej =
trzeba bylo=20
osobno "zalatwiac" Win 3.1, Winsocka, i przegladarke),<BR>&gt; poczawszy =
od=20
Windows 98 wszystko bylo w jednym. Pewnie dlatego tak wiele<BR>&gt; osob =

bioracych udzial w tej dyskusji nie przejmuje sie ze musi placic =
za<BR>&gt;=20
elementy systemu ktorych nie potrzebuja. ( Przepraszam tych =
"legalnych"<BR>&gt;=20
ktorzy sa za MS).</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT size=3D2>To naprawd=EA =B6mieszne, co piszesz. To=E6 =
w=B3a=B6nie jedynym skutkiem=20
podzia=B3u b=EAdzie czerpanie korzy=B6ci przez dostawc=F3w</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2><BR>&gt; <BR>&gt; Pozdrowienia dla proM$ i =
antyM$<BR>&gt;=20
<BR>&gt; A.B.<BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; =
<BR>&gt;=20
<BR>&gt; <BR>&gt; --<BR>&gt; W=B3asna strona WWW, w 5 minut, bez =
znajomo=B6ci HTML -=20
</FONT><A href=3D"http://wizytowka.pl"><FONT=20
size=3D2>http://wizytowka.pl></A></DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_19CD_01BFBAE5.10C471D0--