Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Fri 05 May 2000 - 21:39:49 MET DST

In article <3912D269.56D521F9_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:
[cut]

>Tak jest. To się zgadza. ISO również obowiązuje i dlatego mój post jest
>zakodowany w tymże standardzie. Musisz jednak pamiętać o tym _kiedy_
>było stworzone win95. W tym czasie sprawa norm była niejednoznaczna.

        Hm.. A kiedy powstal standard ISO?

>Proszę teraz o podkreślenie miejsc w których widzisz krzaki.

        Mozesz mnie pacnąć.. pisałem z terminala i widziałem tam krzaki,
jak zawsze z poslimi literami i automatycznie zalozylem ze piszesz
w cp-1250.

>A nie przestrzegam? Czy slrn/0.9.5.4 nie uwzględnia już oglądania
>nagłówków? A może nie potrafi wyświetlić ogonków? Ciekawy system ten
>Linux. Kiedyś potrafił ale widać wszystko w nim idzie ku lepszemu :-)))

        Widzisz, ja piszę spod solarisa.
        Ale wybacz osobistą napaść. Nie obejrzałem nagłówków, pośpieszyłem
sie odpowiadając z terminala zamaist obejrzeć w domu. Siedzę
i posypuję głowę popiołem.

>No patrz. A ja zawsze miałem możliwość pisania z ogonkami. Niezależnie
>czy to był Windows, Linux czy AIX. I co to znaczy źle? AFAIR zarówno
>Netszkapa jak i slrn ma domyślnie ustawione kodowanie na iso-8859-1 i
>trzeba zmienić to na dwójkę. Coś źle?

        Ok, na klawiaturze na ktorej nie ma altow tez? Jak ja mam wprowadzić
,,ą'' na klawiaturze gdzie nie ma klawiatury numerycznej, ani altow?

>To ciekawe, że ja nigdy nie miałem takich kłopotów. Ale, ale.. teraz
>korzystasz z slrn pod Linuksem, więc dlaczego masz kłopoty? ;->

        Korzystam z slrn pod solarisem - przesiadka z rtina
na zyczenie administratora systemu. Dopiero ostatnio zaczalem
poslugiwac sie slrnem w polowie tak dobrze jak dawniej rtinem.

>No ale jest jeszcze winNT. Nieco wcześniejszy. Co do SCO Unix. Może
>ograniczymy się do systemów do domowego użytku do których on raczej nie
>należy. Wydaje mi się, że ma on wybitnie serwerowe zastosowanie.

        Alez ja nic nie mowie o NT, ja mowie o tym ze MS ewidetnie
sklamal reklamujac win95. Nawet mowiac ze NT byl pierwszym systemem
32-bitowym przyznajesz mi racje, ze MS sklamal, i to nawet ograniczajac
sie tylko do komputerow PC opartych na procesorach intelopodobnych.

>Wiesz, wydaje mi się, że obowiązek dowodu spoczywa na dowodzącym a nie
>na osobie której się coś udowadnia. Ja podałem kiedy beta NT weszła na
>rynek i podałem URL. Ty zaś nie przedstawiłeś _żadnego_ dowodu oprócz
>cytatu niewiadomego pochodzenia który to równie dobrze mogłeś sam
>napisać.

        Ok. Odpalam infoseeka.
Brief History Of Linuks:
 http://chimera.roma1.infn.it/LINUX/install-guide-2.2.2.html/node10.htm

>To ciekawe, że ten slack nie miał żadnych X-ów. A to że był najpierw
>kupę programów a dopiero kernel to wybacz ale opowiadasz duby smalone.
>Te programy były na inne OS i dopiero później je sportowano.

        O projekcie GNU slyszales, mam nadzieje.

>Gdzie? URL!

        counter.li.org
        Slowo powszechnie nie oznacza oczywiscie ze 90% serwerow
na swiecie to linuksy ;) tylko ze juz wtedy posaidal baze uzytkownikow
BTW, pomylilem sie co do daty. 1.0 byl w marcu 1994. W pierwszym
dokumencie ktorym czytalem bylo oczywiste typo, ktore
przegapilem. W 1993 byl juz w maire stabilny i dzialajacy
w 1993 1842 ludzi bralo udzial w glosowaniu nad podzialem
pl.comp.os.linux.

>ROTFL! To od kiedy _Linus_ jest zgodny z POSIX? :-)

        Nie napisalem ze Linus jest zgodny z PosiXem. Napisalem ze Linus
zmierza do zgodnosci (domyslnie linuksa) z POSIXEM.

>No no, jak to ciekawie omijasz temat winNT.

        Nie omijam, bo caly czas, jak ty to omijasz, mowie
o klamstwie marketingowym MS ,,ze windows95 byl pierwszym 32-bitowym
systemem operacyjnym''. Co ma do tego windows NT?

>I czego to dowodzi?

        ze posiadanie gcc+bash+zgodnosc z POSIX+ odrobina dobrej woli
miales system operacyjny w pelni dzialajacy.

>Sami się oszukiwali? Sami zapomnieli o NT? I oczywiście, że nie jest w
>pełni 32 bitowy. Ze względu na zgodność w dół ma równierz biblioteki 16
>bitowe. Tylko _nie musisz z nich korzystać_.

Czyli przyznajesz w koncu mi racje, ze tak, sami sie oszukiwali,
klamali?

 http://www.os2bbs.com/os2news/OS2Warp.html

>Ach, więc IBM został biedaczek na lodzie i OS/2 Warp to tylko moje
>złudzenie? I ponadto jakie doświadczenie. Cóż to IBM takiego wcześniej
>stworzył aby MS miał u niego zdobywać doświadczenie.

        ... AIXa kiedy stworzyl? Chyba mial wieksze doswiadczenie
w tworzeniu dojrzalych systemow operacyjnych.

        Mam tutaj tez pod reka ksiazke Unix Użytkowanie i administracja
- Jerzy Marczyński -Wydawnictwo Helion, 1995 -ISBN 83-85701-47-8
ktora wymienia nastepujace uniksy na platforme PC:
(Wymieniam te, dla ktorych podano date i jest wczesniejsza niz '95)
strony 49-61 (btw, nie wiedzialem ze AIX byl tez na PC)
BSDI Unix - marzec 1993
Coherent 4.0 - pisze tylko ze w 1993 byl niewarygodnie tani, z czego
moze, choc nie musi, wynikac ze ybl dostepny wczesniej.
Unix SVR4 - pisze tyle ze wersja zostala udostepniona
w _1990_ roku.
NeXTStep 486 : hm, tutaj pisze ze 1993, zdaje mi sie ze na sieci
widzialem inne daty.
SCO UNIX : wersja 4.0 wprowadzona w 1992, sadza z opisu wymagan (386
najmniej) byl juz to normalny 32 bitowy system.
Solaris dla PC - 1993
UnixWare - udostepniony w 1992

Pozdrawiam

--