Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Thu 04 May 2000 - 18:50:04 MET DST

In article <391165B7.DEC09349_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:

>Nie widziałem gorszej bzdury. Program ma prawo posługiwać się własnym
>wewnętrznym sposobem kodowania/zapisu. I Tobie nic do tego. Widocznie
>twórcy uznali, że tak jest szybciej/lepiej. Wystarcza, że dokumenty
>produkowane na zewnątrz są zgodne ze standardem. Jeżeli tego nie
>potrafisz ustawić to miej pretensję do siebie. BTW Polska Norma już od
>dłuższego czasu nie obowiązuje.

        Za www.agh.edu.pl/ogonki:
   Polska Norma dotyczaca sposobu kodowania polskich znaków nosi
   oznaczenie:

  PN-93 T-42118

   i jest ZGODNA z ISO 8859-2. A norma ISO jest standardem miedzynarodowym
wiec _powinnismy_ go przestrzegac. Zobacz zreszta polska strone
ogonkowa.

Dokumenty produkowane na zewnatrz sa zgodne z standardem? Jakim standardem?
Aha standardem wymyslonym przez MS.
Napisales tez bzdure. Produkt przeznaczony na polski rynek powinien
obslugiwac polskie normy. Uwazasz ze samochody produkowane na polski
rynek powinny trzymac sie wewnetrznych standardow firmy czy polskich
norm? Twoj sposob myslenia jest wlasnie typowy dla MS: wymyslamy
wlasne standardy, olewamy istniejace.

>I co wtedy ten system potrafił? Mrugać na przemian dwoma światełkami?

        FreeBSD? Od 1993 bodajze czyli od czasu gdy napisano
darmowe odpowiedniki (zle slowo, darmowe; wolne w sensie wolnosci nie
szyubkosci dzialania) byl systemem uzywanym do najrozniejszych
zastosowan low-end w internecie.
        Linuks? wersja 1.0 pojawila sie w 1994 roku i byl to full-featured
uniks. Czyli przed win95.
        OS/2? Pojawil sie na rynku sporo przed win95. Pierwsze wersje
byly 16 bitowe; jednakze wersja 3.0 ktora pojawila sie w 1994 na pewno
byla juz 32 bitowa (wersja 2.0 tez zdaje sie byla 32-bitowa i powstala w
czasie gdy krolowal 3.11). W tym samym roku zostala dopiero
wypuszczona pozniej wersja beta windows95 chicago.

Cytatcik jeszcze malenki strony znalezionej po wpisaniu
do infoseeka +os/2 +warp + history:

 Microsoft
   still to this day maintains a broad-ranging cross-licensing agreement
   with them. The Windows NT kernel was partially based on the OS/2
   kernel that they created with IBM, and Windows 95 also borrows heavily
   from this code.

Czy na przyszlosc moglbym prosic bys sobie zadal trud wklepania
paru slow do infoseeka i przeczytania czegos zanim zaczniesz sie
wypowiadac?

Nawiasem mowiac pierwsze 32 bitowe maszyny to lata szescdziesiate.
(superkomputery :) )

A.D.Danilecki "szopen"

--
Linux registered user nr 160460