RE: Odp: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Dariusz Pakowski (Łódź) (antim_at_kki.net.pl)
Data: Tue 02 May 2000 - 11:10:46 MET DST

Ktoś napisał(a):
> In article <6EkN4.39239$hK2.767345_at_news.tpnet.pl>, Robert Cichowlas wrote:
> Do uznania MS za monopol sad sklonilo kilka rzeczy, miedzy innymi
> 1) Rozmiar firmy
Totalna bzdura. Udowodnij mi, że rozmiar firmy świadczy o monopolu.

> 2) Stosunki firmy z OEMami
Przytocz jakiś argument, żeby było o czym dyskutować.

> 3) Sposob walki z konkurencja (vide walka z netscape albo dr-dosem)
Konkurencja zawsze jest swego rodzaju walką. Dlaczego mam płacić za
Netscape, skoro IE wliczony jest w i tak niski koszt Windows.

> 4) Stosunek do standardow (vide java ale nie tylko
To nie monopol a głupota i tu Ciebie popieram. Ale zauważ jak robią
producenci samochodów. Nie mogą stworzyć standardu. Chciałoby się
wejść do sklepu i poprosić o rozrusznik do samochodu osobowego.
A tu każdy posiada "własne ulepszenia".

> 5) Sposob walki : slawne taktyki embrace & extend oraz FUD
> (fear, uncertainty, doubt)

> od siebie bym dodal olewanie konsumentow i tworzenie caly czas
> nowych wersji programow niekompatybilnych z poprzednikami.
Chciałbyś, żeby Windows 2000 chodził na XT, czy żeby Word 2.0
czytał HTML ?

> FoF ma ponad 100 stron. Jest tam dokladnie opisane w jaki sposob
> MS wstrzymywal rozwoj technologii, szkodzil konsumentom itd.
Przykład ? A może daj chociaż link do strony, gdzie to czytałeś.

> Powiedzmy sobie jedno: jezeli takie taktyki jak MS stosowalby Pipidus Co
> z Gorki Wielkiej, byloby to paskudne, ale nie szkodziloby rynkowi i nie
> mialoby sensu rozpoczynanie postepowania antymonopolowego. Zupelnie inna
> sprawa gdy praktyki MS stosuje wlasnie MS - olbrzymia firma z
> olbrzymimi mozliwosciami. Ludzie nie kupuja windowsow, bo to dobry system;
> kupuja, bo
> 1) jest on sprzedany razem z sprzetem (OEMowie sie klaniaja)
Jeżeli system ten jest dodawany za darmo, to go wyrzuć.

> 2) ich firma kupila windowsy wiec chca miec taki sam system w domu
Gdyby dla firmy istniał lepszy system, to pewnie by go kupiła.

> 3) chca byc w zgodzie z pseudostandardami MS
Powód ?

> 4) nie wiedza nic o innych systemach.
A może firmy mają słabych informatyków.

> Analogia: Wyobraz sobie firme ktora sprzedaje benzyne. Jezeli ma ona siec
> stacji benzynowych, w ktorych sprzedaje tylko swoja benzyne i obsluguje
> tylko samochody ktore sama produkuje, to nie ma o co walczyc. Paskudne
> postepowanie, ale nie ma o co kruszyc kopii. Co innego gdy siec stacji
> benzynowych tej firmy jest jedyna w calym kraju.
Widać, że chciałbyś, żeby Microsoft tworzył oprogramowanie na wszystkie
platformy sprzętowe. Mają jeszcze zbyt małe doświadczenie, mało ludzi i zbyt
dużą konkurencję.

> Do FoF dodam jeszcze dwa swoje zarzuty wobec MS, ale to juz tytulem
> wyjasnienia dlaczego MS tak wielu ludzi nie lubi, a nie jako argument
> w sprawie czy jest on monopolem czy nie (bo nie maja nic do rzeczy):
> 1) Olewanie standardow. Przyklad : olali polska norme kodowania znakow
> i wprowadzili swoja, cp-1250. Polska norma to odpowiedniki miedzynarodowej
> normy ISO-8859-2.
Tu masz rację, każdy może popełnić błąd.

> 2) Klamstwa. Czyli marketing. Slawny ,,pierwszy system 32-bitowy'' (podwoj
ne
> klamstwo - tylko krok w kierunku 32 bitowego systemu i na pewno nie pierws
zy,
> bo byly juz i amigaOS i system dla makow, dla PC-tow nawet nie byl pierwsz
y:
> freeBSD i Linuks to mniej wiecej 90-93, a OS/2 ? Nie mowiac juz o systemac
> high-end. Marketing to najmocniejsza strona MS.
Każdy marketing, w założeniach swojego działania, oparty jest na "prawdzie
manipulowanej". Weźmy pod uwagę tekst: "Masz produkt znajduje się na półkach
wśród najlepszych produktów z całego świata". Stwierdzenie takie jest prawdą
, dopóki
ten produkt na półkach jest. Jest badziew, ale ktoś go tam postawił. Kosztuj
e trochę,
albo nic, więc ludzie go biorą.

> --
> A.D.Danilecki "szopen"