Re: Poszukuje nowego TASM dla Pentium

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Mon 01 May 2000 - 20:54:48 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Witold Romaniak i mówi:
> Witam,
>
> Jestem studentem i musze napisac program w asemblerze by zaliczyc przedmiot.
> Program ma korzystac z Turbo Assemblera. Ma on rozpoznawac typ procesora
> zainstalowanego z komputerze.
>
> Aby to zrobic, moj program musi m.in. wykonac instrukcje CPUID. Niestety mam
> TASM wersja 3.2. z roku 1992(?) i program nie chce sie skompilowac, poniewaz
> TASM nie zna instrukcji CPUID.

Jeżeli chodzi tylko o CPUID, to poszukaj sobie opcode'ów Pentium (przeważnie są
na listach informujących ile cykli zajmuje dana instrukcja) i wstaw ten rozkaz
za pomocą .byte $xx, $xx. Najprostsze i najszybsze.

> (Ewentualnie, moze ktos zna jakis free- lub shareware assembler, ktory by
> obslugiwal instrukcje Pentium, takie jak CPUID, a takze nie specjalnie
> roznil sie od TASM ?)

Może NASM? Nie wiem, jak bardzo różni się od TASMa.

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.