Re: Poszukuje nowego TASM dla Pentium

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Tue 02 May 2000 - 15:06:13 MET DST

In pl.comp.programming Witold Romaniak <witoldr_at_kki.net.pl> wrote:

> Jestem studentem i musze napisac program w asemblerze by zaliczyc przedmiot.
> Program ma korzystac z Turbo Assemblera. Ma on rozpoznawac typ procesora
> zainstalowanego z komputerze.

No... ja też studiowałem, ale mam to za sobą, a na dyplom robiłem kartę
Pentium do VME.
W takiej cegłówce Intela (mam to na półce) jest gotowy program wykonujący coś
takiego.

> Aby to zrobic, moj program musi m.in. wykonac instrukcje CPUID. Niestety mam
> TASM wersja 3.2. z roku 1992(?) i program nie chce sie skompilowac, poniewaz
> TASM nie zna instrukcji CPUID.

Ja mam Nasm. To było w którymś z numerów LinuxPlus z 1997 lub 98 roku.

> Gdyby ktos mogl mi powiedziec skad mozna sciagnac nowego TASM,
> rozpoznajacego CPUID, lub moglby mi ewentualnie podeslac go na e-mail (sam
> tasm.exe chyba wystarczy, ewentualnie jeszcze tlink.exe), to bylbym bardzo
> zobowiazany.

Poszukaj w pismach LinuxPlus programu Nasm. Była tam wersja pod Linuxa, ale oprócz
niej były *.exe pod DOS i Windows.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/