Re: Re: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Jakub Wojciak (qbeuek_at_zdnet.com.pl)
Data: Mon 01 May 2000 - 14:52:17 MET DST

>OpenGL jest juz raczej na wymarciu. 3/4 gier obsluguje DirectX. A tak przy
>okazji. Pamietasz 3DFX wymyslil sobie Glide. I co - nie moglem u siebie
>odpalic Turoka, bo mam Rive 128ZX.

OpenGL umiera? Wątpię... Sam ostatnio zacząłem w nim programować i uważam,
że jest o wiele bardziej przejrzysty od DirectX. DirectX jest bliżej sprzętu
i dlatego może być wydajniejszy, ale jego zasadniczą wadą jest
nieprzenośność.
A Glide jest biblioteką niskopoziomową do obsługi konkretnego chipsetu -
nigdy nie było w planach obsługiwanie Glide przez karty nie pochodzące od
3Dfx. W momencie gdy na rynek wszedł pierwszy chipset 3Dfx Voodoo, DirectX
był jeszcze w powijakach i zaniżał wydajność. Pamiętaj, że w tych czasach
DOS jeszcze żył i miał się całkiem dobrze, a DirectX pod DOS nie
uświadczysz.

pozdrawia
qbeuek_at_zdnet.com.pl