Re: przystawka do skanera

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv6.onet.pl)
Data: Sat 29 Apr 2000 - 13:26:21 MET DST

apix napisał(a) w wiadomości: <390a7c44.7914285_at_news.chip.pl>...

>kto probowal , moze sie odezwie
>hej

Witam !
Ja próbowałem - ze starym radzieckim rzutnikiem - takim składanym (typu
"Etiud-2C"). Warto wyposażyć go w obiektyw z regulowaną przesłoną - czasem
trzeba zmniejszyć strumień światła.
Niestety, mój skaner (Microtek "Phantom 636") nie umożliwia wyłączenia lampy
głównej (a może to tylko ja nie potrafię ? ... :-))), podejrzewam, że
wyłączenie lampy wpłynęło by na polepszenie jakości.
Reasumując: według mojej subiektywnej oceny, osiągane rezultaty są lepsze
niż w przypadku użycia firmowego "paścia" p.t. 'przystawka do skanowania
materiałów refleksyjnych'.
Wadą takiej metody jest konieczność zapewnienia solidnego zamocowania
rzutnika (statyw, itp. konstrukcje) i chronienie skanera przed wpływem
odblasków światła. Praktycznie trzeba osłonić cały rzutnik - inaczej
szkodliwe refleksy światła zniekształcą otrzymany obraz. Zbyt długie
trzymanie rzutnika w osłonie może się skończyć niemile - w środku jest lampa
halogenowa, wydzielająca potworne ilości ciepła.. Kartonowa osłona może się
szybko przepalić, zapalić i ... pożar gotowy ! :-)).
Posiadany przeze mnie powiększalnik (Made in USSR) nie zapewnia dostatecznie
silnego strumienia światła, aby można było uzyskać pozytywne rezultaty. Być
może wyjściem byłoby przeróbka w.w. powiększalnika i przystosowanie go do
używania lampy halogenowej z rzutnika. Być może ... Tyle, że nie mogę się
zmobilizować i wziąść do pracy - wioosna !!!
Pozdrawiam !
Krzysztof Kucharski.
P.S. Przepraszam za długość tego posta, ale starałem się udzielić możliwie
szczegółowych wyjaśnień.
K.K.