Re: Odp: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Sat 29 Apr 2000 - 12:28:38 MET DST

In article <_IxO4.7374$O4.158523_at_news.tpnet.pl>, Robert Cichowlas wrote:

>Użytkownik Marcin Lipski <mlipski_at_sol.put.poznan.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:8ed4mj$ehd$1_at_aquarius.webcorp.com.pl...

>Ja bym sie nie cieszyl z tego powodu, poniewaz wyobrazilem sobie taka
>sytuacje.
[cut]
>Takie wlasnie niebezpieczenstwa groza na skutek zaistnienia precedensu
>Microsoftu.

        Slyszales o poprzednich procesach antymonopolowych w USA?
Przeciwko AT&T na przyklad, dzieki temu w USA teraz
maja najtansze prawie polaczenia telefoniczne na swiecie? Poza
tym Twoj przyklad z piekarzem jest zly. Pan Bronek dodatkowo
grozi wszystkim sklepom w miescie ze jak beda sprzedawaly chleb
inny niz Pana Bronka to przestanie im sprzedawac chleb, maselko
i sam wybuduje wlasne sklepy. Pan Bronek w prasie mowi ze tak wlasciwie
to chleb to wynalazl on. Co jakis czas oglasza epokowe odkrycia
w stylu bulek. Swoich klientow uprzedza ze spozywanie maselka innych
firm moze powodowac raka.
        Problem polega na tym ze w koncu gdy Pan Bronek pozostanie
jedynym piekarzem w kraju, bedzie mogl dyktowac ceny wg swojego
widzimisie, nie dbac o klientow itd. Wszelki monopol jest zly,
czy to MS czy Suna czy jakiejkolwiek innej firmy.

>Dlatego nie zgadzam sie z zadna ingerencja urzednikow w sprawy biznesowe ,
>oczywiscie czym innym jest sciganie i karanie przestepcow ktorzy np.
>nie placa za zamowiony lub dostarczony towar , podrabiaja produkty innych
>firm itp.

        W USA nie ingerowali w sprawy rynku az sie sparzyli kilka razy
i w koncu wymyslili prawo antymonopolowe. Bo kazda firma dazy
do wyeliminowania konkurencji i bardzo dobrze, ale jak juz
wyeliminuje cala konkurencja to cholernie zle.

        Zachecam do lektury FoF sedziego Jacksona w ktorej sedzia
uzasadnia w jaki sposob praktyki MS zaszkodzily konsumentom, w jaki
sposob prowadzil nieuczicwa konkurencje itd.

A.D.Danilecki "szopen"

--
Linux registered user nr 160460
Od władzy ludu wolę władzę ludzi