Re: Połączenia PC-ta z kamvidem NV-DS8EG

Autor: Henryk Marczak (hemaru_at_priv5.onet.pl)
Data: Sat 29 Apr 2000 - 05:58:00 MET DST

Witam serdecznie!

Swojego czasu postawiłem pytanie:

>Kamera cyfrowa NV-DS8EG Panasonica jest wyposażona w funkcje Photoshot.
>Aby przesłać do komputera fotografię (stopklatki) z kamery muszę się
>zaopatrzyć w [...] zestaw VW-DTA1E (lub5E), [...] Chcę to ominąć ;)
>W skład tego "Zestawu..." wchodzi:
>1. kabelek łączący gniazdo cyfrowego sygnału stopklatki (Digital Still
> Picture) w kamerze z gniazdem portem szeregowym: RS-232C (gniazdo 9
> stykowe) lub USB w komputerze.
>[...]
2. Program DV Studio.
>[...]
>Oglądałem ten kabelek - wtyczka od strony kamery to minijack z
>czterema stykami.
>- Czy taki wtyk można gdzieś kupić (najlepiej na terenie Łodzi)?
>- Czy ktoś zna schemat połączeń w tym kabelku?

Dzięki Waszej pomocy - (dziękuję Grzegorz! :) ) znalazłem rozwiązanie
problemu
przesyłania do komputera fotografii (stopklatki) z kamery.
Na stronie http://www.cis.tu-graz.ac.at/wb/dvin/panautil.htm
znajduje się dokładny opis takiego interfejsu.

Nie samym chlebem jednak człowiek żyje, a filmowiec (nawet początkujący
amator) na pewno nie żyje przesyłaniem stopklatek do komputera.
Jest istotniejsze zadanie - obróbka cyfrowa (w moim przypadku) obrazu
video w komputerze. W tym celu należy przesłać do komputera strumień
danych cyfrowych i po obrobieniu przesłać go w drugą stronę.
Okazuje się, że z tym jednak jest gorzej. Popularne kamery cyfrowe
wyposażone są niestety w port DV (i.Link) jednokierunkowy.
Można go w niektórych kamerach przeprogramować - robi to firma HDP.
Niestety, przynajmniej na razie - jak piszą na swojej stronie - nie jest
możliwe przeprogramowanie kamery NV-DS8 Panasonica - czyli takiej jaką
mam ja :(.

I tu pytanie: Czy ktoś wie o innej firmie, czy możliwości
przeprogramowania portu DV w kamerze NV-DS8 z WY na WE / WY ?

Pozdrawiam

Hemar

hemaru_at_friko5.onet.pl