Połączenia PC-ta z kamvidem NV-DS8EG

Autor: Henryk Marczak (hemaru_at_priv5.onet.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 05:49:20 MET DST

Witam serdecznie!

Kamera cyfrowa NV-DS8EG Panasonica jest wyposażona w funkcje Photoshot.
Aby przesłać do komputera fotografię (stopklatki) z kamery muszę się
zaopatrzyć w [...] zestaw VW-DTA1E (lub5E), który kosztuje ca. 600 zł.
Chcę to ominąć ;)
W skład tego "Zestawu..." wchodzi:

1. kabelek łączący gniazdo cyfrowego sygnału stopklatki (Digital Still
    Picture) w kamerze z gniazdem portem szeregowym: RS-232C (gniazdo 9
    stykowe) lub USB w komputerze.
2. Program DV Studio.

Pragnął bym uniknąć wydatku owych 600 zł, stąd moje pytania:

Z dotychczasowych moich dociekań wygląda, że nie można.
Oglądałem ten kabelek - wtyczka od strony kamery to mały Jack z
czterema stykami.

- Czy taki wtyk można gdzieś kupić (najlepiej na terenie Łodzi)?
- Czy ktoś zna schemat połączeń w tym kabelku?
- Czy program DV Studio jest osiągalny gdzie indziej?
- Czy program ten można zastąpić innym - jeśli tak, to jakim?

Pozdrawiam

Hemar
hemaru_at_friko5.onet.pl