Re: Transmisja przez port równoległy 4 i 8-bit - który wybrać?

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 20:45:59 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Adam Luszczewski i mówi:
> Znalazłem w sieci dwa schematy kabla do transmisji równoległej: 8 i 4
> bitowy.
> Czy Norton Commander obsługuje ten 8 bitowy?
Nie wiem.

> Czy transfer będzie szybszy w przypadku kabla 8 bitowego?
Tak - co najmniej 2 razy.

> Czy mogę bez obawy podłączyć notebooka z komputerem stacjonarnym za pomocą
> kabla 8 bitowego (tzn. czy nie będzie jakiegoś spięcia lub innej
> nieprzyjemności)?
Najwyżej nie będzie działać. W układzie portu równoległego nie ma możliwości
wystąpienia spięcia.

> Oto schemat tego kabla 8-bit, który znalazłem:
>
> 1=======7
[ciach]
> 18=======18
wszystkie pozostałe (19-25) daruj sobie, albo połącz z 18, bo to GND

Jeśli mnie pamięć nie myli to taki kabel działa jako PLIP pod Linuksem
i 'bezpośrednie połączenie kablowe' pod windą.

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.