Transmisja przez port równoległy 4 i 8-bit - który wybrać?

Autor: Adam Luszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 12:58:40 MET DST

Znalazłem w sieci dwa schematy kabla do transmisji równoległej: 8 i 4
bitowy.
Czy Norton Commander obsługuje ten 8 bitowy?
Czy transfer będzie szybszy w przypadku kabla 8 bitowego?
Czy mogę bez obawy podłączyć notebooka z komputerem stacjonarnym za pomocą
kabla 8 bitowego (tzn. czy nie będzie jakiegoś spięcia lub innej
nieprzyjemności)?
Oto schemat tego kabla 8-bit, który znalazłem:

1=======7
2=======15
3=======13
4=======12