Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 20:32:44 MET DST

"Marcin Folek" <kelof_at_home.com> wrote in message news:39053086.E1318B8D_at_home.com...
> Mozesz mi wytlumaczyc na czym polegaja te niby korzysci wynikajace z
> integracji IE w win98? bo ja osobiscie nie zauwazylem ani jednej..
> moze mnie oswiec...

A wiesz na czym dokładnie polega ta integracja?
Czy może tak jak przeciętny zjadacz chleba wydaje Ci się, że jest to
po prostu doinstalowany obcy program do systemu operacyjnego?

Cały tzw. Internet Explorer to jest praktycznie nic...
To co widzisz na ekranie, ramka, menusy to tylko skóra.
Cała maszyneria siedzi sobie zamknięta w jednej kontrolce COM,
której używa wiele, wiele programów Microsoftu.
Oczacowałbym wielkość tej skóry na jakieś 1000-2000 kb.
Reszta megabajtów to jest właśnie ten "silnik" który zasila
okienko pogądu HTML (a w zasadzie DHTML) wielu programów.
Aby wymienić tylko kilka: IE, OE, MS Outlook, MS Money, Explorator, itd.
To wszystko są różne skóry na kontrolkę pokazującą dokument DHTML.
Zadaniem tej skóry jest przygotować stronkę do pokazania przez
kontrolkę. Taki MS Outlook aby działał i tak musiałby mieć
zainstalowane IE. To samo z MS Money, czy systemem pomocy
w narzędziach programistycznych. Również Outlook Express nie
istniałby i nie mógłby działać gdybyś odinstalował IE.
Microsoft więc, aby oszczędzić miejsce na dyskach instalacyjnych
wielu swoich programów oraz oszczędzić czas użytkowników
instalujących te programy, kluczową kontrolkę COM, WebBrowser
umieścił już gotową w systemie operacyjnym. Bez niej Windows
byłoby mniej wartościowe, dzięki niej łatwiej jest pisać
nowe programy, które wykorzystując tą kontrolkę są w stanie
zaoferować ładny i intuicyjny "user-interface" w bardzo
krótkim czasie. Ten HTML stał się w Windows fundamentalnym
standardem i typem plików, wszystko począwszy od pulpitu
a skończywszy na programie pocztowym stroną www, tyle że
nie na serwerze lecz przygotowaną przez te "skóry".

To tyle, pokrótce, starałem się napisać w miarę prosto i po polsku.
Gdybyś był zainteresowany szczegółami działania takich programów
jak MS Outlook czy MS Outlook Express to uruchom sobie jakieś
narzędzie programistyczno-szpiegowskie i posprawdzaj jakie to
kontrolki są odpowiedzialne za wyświetlanie poszczególnych ramek
interfejsu użytkownika w tych programach... Zdziwisz się jak
bardzo intensywnie te wszystkie programy wyręczają się znakomicie
funkcjonalną kontrolką WebBrowsera... I Ty mógłbyś pewnie małym
nakładem pracy napisać prostą przeglądarkę web w dwa tygodnie
wykorzystując tą kontrolkę w swoim programie...
(zresztą pomyśl: nawet Expert potrafił, czy Ty byś nie potrafił? :-)))
Poczytaj sobie w MS Developer Network, w MS Knowledgebase
a przekonasz się, że mówię prawdę... :-)

Byłaby to czysta głupota Microsoftu aby nie umieścić pakietu
IE razem z całym systemem operacyjnym na jednym dysku...
Po prostu inna decyzja byłaby nieracjonalna! MS zrobił to
dla wygody swojej i swoich użytkowników... oszczędzając przy tym
sobie czasu na produkcje nowych programów a zatem i pieniądze...