Re: kabel audio a szumy...

Autor: jar_kup (jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 12:32:16 MET DST

josh wrote:

> Pytanie moze wydac sie banalne, albo moze nie na temat, ale mam problem i
> nie wiem, gdzie znalesc odpowiedz, otoz:
> mam problem z (jak mniemam) kablem, ktory laczy kolumny ze wzmacniaczem
> podlaczonym do mojego komputera, otoz mam bardzo wysoki poziom szumow,
> szczegolnie jak ruszam myszka lub gdy pracuje dysk. Problem nie dotyczy
> karty muzycznej, bo podlaczalem tym samym kablem takze magnetofon do kolumn

???????????????????
jak podlaczyles kablem glosnikowym kolumny do karty muzycznej albo do
magnetofonu ??????
(chociaz szczeze powiem ze nic mnie nie jest w stanie zdiwic widzialem
kiedys wzmak ktoremu na wejscie koles podlaczyl 220)

> i zawsze szum spowodowany jest zaklceniami pochodzacymi od komputera... Co
> jest przyczyna?? Dlaczego np. kabel od jednych sluchawek jest podatny, a
> inny nie (tez sprawdzalem, omijajac wzmacniacz - bezposrednio do karty
> muzycznej). CZY SA ROZNE MOZLIWOSCI EKRANOWANIA KABLA - JEDNE SKUTECZNE,
> INNE NIE (tzn.podatne na zaklocenia komputera)?
> Problem jest o tyle powazny, ze chce kupic 50m takiego kabla, ktory bedzie
> laczyl karty dzwiekowe dwoch komputerow z sasiednich domow i BOJE sie, ze
> kupie akurat taki, co jest podatny na zakl()cenia. Jak temu zapobiec?

generalnie w zestawie zrodlo sygnalu - wzmacniacz - glosniki sa dwa
rodzaje kabli
1) kable sygnalowe ktorymi podlacza sie zrodlo sygnalu (karta muzyczna,
magnetofon) do wzmacniacza
2)kable glosnikowe ktorymi podlacza se glosniki do wzmacniacza

kabli tych nie nalezy ze soba mieszac, ani podlaczac zrodla sygnalu
bezposrednio do kolumn, najlepiej do podlaczenia karty dzwiekowej do
wzmacniacza uzyc kabla mikrofonowego ktory posiada dwie zyly w srodku i
jeden ekran, zyly w sroku lutujemy razem i podlaczamy do bolca w srodku
wtyczki RCA (chinch inaczej) a ekran podlaczamy do tego drugiego, musimy
miec dwa takie kable z RCA na obu koncach i przejsciowke z mini jacka na
RCA (mozna kupic w sklepach elektronicznych razem z wtyczkami, kabel
mikrofonowy kupujemy w sklepie muzycznym) zapewnia to eleganckie i pewne
polaczenie malego wyjscia mini jack z karty muzycznej z grubym kablem
mikrofonowym, nalezy pamietac z czym krotszy kabel tym lepiej, ale przy
50 m efekt powinien byc zadowalajacy szczegolnie ze kolega wydaje sie
byc kompletnym laikiem

poz.