Re: Athlon czy nie Athlon ?

Autor: Grzegorz Mazur (nospam.gregu_at_gmx.net.nospam)
Data: Mon 24 Apr 2000 - 23:54:49 MET DST

Radoslaw Sokol wrote in message <3908aa30.1713994_at_news.bimber.com.pl>...
>Hi,

>Porównuję Athlona do Celerona ze względu na cache Athlona
>pracujący z 1/3 częstotliwości (przy wyższych fq). Wtedy Athlon
>nie ma większych szans. Do PIII będzie można porównywać dopiero
>najnowsze modele -- z tego, co czytałem wynika, że Thunderbird
>będzie odpowiednim rywalem (jądro Athlona w technice IIRC 0.18 um,
>miedziane ścieżki, cache pracujący z pełną częstotliwością).

No to właśnie porównuj go do P-II / P-III - to one miały cache 1/2 do czasów
CuMine... Poza tym sam cache L2 to nie wszystko - Athlon ma dużo większy
cache L1 (128kB AFAIR) i dużo lepsze przetwarzanie potokowe.

Thunderbird będzie odpowiednikiem P-III CuMine i podejrzewam, że pod
względem prędkości sporo szybsze... Ciekawe jak z poborem mocy ;-)))

--
====
Grzegorz Mazur