Odp: HiS a modem komputerowy

Autor: Zygmunt Kałuża (ekokomprojekt_at_home.pl)
Data: Thu 20 Apr 2000 - 15:43:46 MET DST

Oczywiście SDI jest tylko terminalem, który podłącza komputer do internetu,
a nie jako modem.
Modem analogowy w komputerze lub zewnętrzny można podłączyć jak dotychczas,
czyli w gniazdo analogowego telefonu w terminalu SDI. Mam tak podłączone i
wszystko działa, oczywiście modem musi być na inny COM niż terminal SDI.
Tak więc komputer podłączony jest do terminala SDI 2 razy - przez port COM
oraz do karty modemowej.
Działa to normalnie tzn. telefon z faksem jak dotychczas. Można również
łączyć się jak dawniej łączem komutowanym przez modem analogowy do
internetu, ale to bez sensu bo biją wtedy impulsy jak za połączenie
telefoniczne. Opłata zaś za dostęp przez terminal SDI jest zryczałtowana i
nie obciąża impulsów.

W ogóle SDI działa bez zarzutu.
Natomiast jest już możliwość nadawania faksów nie przez modem i linię
telefoniczną ale jako załączniki do e-maila czyli przez pocztę intenetową
(zatem przez SDI) - jednak tylko do abonentów posiadających adres e-mailowy.
Obsługuje to nowa wersja WinFaxa 10.

Zygmunt K.

Użytkownik Hans1 <hans1_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:sJsL4.20684$hK2.407982_at_news.tpnet.pl...