Skaner SCSI - trzeba resetować?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 18 Apr 2000 - 22:36:47 MET DST

Witam

Już się jakiś czas nad kupnem skanera zastanawiam i ciągle jakieś
wątpliwości :(. Ale do rzeczy. Do kontrolera SCSI mam podłączoną
nagrywarkę. Zaterminowana jest więc nagrywarka i sam kontroler. Kiedy
podłączę skaner do zewnętrznego gniazda kontrolera, to odterminuję
kontroler i zaterminuję ten skaner. No właśnie, czy terminatory działają
niezależnie od tego, czy urządzenie jest włączone? Z nagrywarką nie mam
takiego problemu, bo jest wewnętrzna więc włączona cały czas. Skaner będę
włączał tylko na czas skanowania, ale chyba mogę włączyć kompa przy
_wyłączonym_ skanerze i cała reszta (nagrywarka) będzie działała w
porządku? No i drugie pytanie - AFAIK urządzenia SCSI inicjalizują się
przy włączaniu komputera. Urządzenie podłączone do kontrolera, ale
wyłączone (tutaj - skaner) się raczej nie ma jak zainicjalizować, myślę,
więc czy to oznacza, że kiedy zachce mi się skanować to będę musiał
włączyć skaner po czym zresetować komputer (żeby go kontroler zobaczył)?

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl