Re: Cos dla Specow od plyt glownych !

Autor: Vindex (vindex_at_post.pl)
Data: Sun 09 Apr 2000 - 00:19:23 MET DST

On Sat, 08 Apr 2000 21:57:50 GMT, Mirosław Gajda
<mgajda_at_satkabel.com.pl> wrote:

>Chce kupic plyte glowna i procesor. Plyta ma byc dobra
>-'przyszlosciowa', procesor na razie Celeron. Stawiam wiec
>takie wymagania plycie:
> - obsluga Celeronow i P III Coppermine
> - FSB 133, AGPx4, UDMA 66
>
>Plyty z chipsetem Intel 820 odpadaja- nie obsluguja
>Celeronow.

Sa takie ktore obsluguja - np. MSI. ALe i820 to i tak sredni pomysl

> I810 i 440BX nie spelniaja wszystkich warunkow
>(brak np.AGPx4).

A po co Ci AGPx4? Ale tak szczerze? Bo poki co i tak nic Ci to nie da

> Pozostaja wiec tylko plyty z chipsetem
>VIA Apollo Pro133A- mowi sie jednak o nim, ze jest wolny
>- i badz tu madry.

Powiedzmy ze wolniejsze od BX'a - co wcale nie znaczy ze wolne

> Moze macie doswiadczenia w tej materii
>- czy plyty z chipsetem VIA sa faktycznie zauwazalnie wolniejsze
>od plyt z chipsetem Intela?

Zauwazalnie? Nie sadze. Nie bedziesz w stanie zauwazyc 5% roznicy

>Zalozmy jednak,ze wybiore VIA. Sporo grzebalem w Internecie
>i mam kilka plyt na oku. Cholubiony na tej grupie ABIT nic
>mi ciekawego nie zaoferowal.

Jak to nie? A VT6X4?

> Asus? Owszem - jedna plyta,
>-P3V4X spelnia wszystkie warunki i w sumie mogla by byc,
>ale natknalem sie na informacje, ze sterowniki VIA zle z nia
>wspolpracuja,

Nic mi o tym nie wiadomo. Te osoby ktore ja maja bardzo ja chwala

>co przejawia sie fatalna wydajnoscia w srodowisku gier.

A to juz zupelnie nie jest prawda. Moze nie jest ideala ale na pewno
nie fatalna

>Znalazlem natomiast bardzo interesujacy model (przynajmniej tak
>wynika z opisu) - SOYO SY-7VCA. Czy macie jakies doswiadczenia
>z ta plyta? SOLTEK SL-65KV tez wyglada interesujaco, jednak mniej
>o niej wiem.

O Solteku zapomnij. To nie ta liga jakosciowa.

>(w plycie SOYO jest bardzo pozyteczna funkcja- obok
>SUSPEND-TO-RAM,obecnej w wielu plytach, jest SUSPEND-TO
>-DISK, ktora widzialem do tej pory tylko w notebookach).

W W2k jest hibernate dzialajacy na kazdej plycie z ACPI :))

>W sumie trudny wybor. Moze mi cos doradzicie ?

Zajrzyj na
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=via133aru&page=1

>M.G.

Pozdrowienia