Cos dla Specow od plyt glownych !

Autor: Mirosław Gajda (mgajda_at_satkabel.com.pl)
Data: Sat 08 Apr 2000 - 23:57:50 MET DST

Chce kupic plyte glowna i procesor. Plyta ma byc dobra
-'przyszlosciowa', procesor na razie Celeron. Stawiam wiec
takie wymagania plycie:
    - obsluga Celeronow i P III Coppermine
    - FSB 133, AGPx4, UDMA 66

Plyty z chipsetem Intel 820 odpadaja- nie obsluguja
Celeronow. I810 i 440BX nie spelniaja wszystkich warunkow
(brak np.AGPx4). Pozostaja wiec tylko plyty z chipsetem
VIA Apollo Pro133A- mowi sie jednak o nim, ze jest wolny
- i badz tu madry. Moze macie doswiadczenia w tej materii
- czy plyty z chipsetem VIA sa faktycznie zauwazalnie wolniejsze
od plyt z chipsetem Intela?

Zalozmy jednak,ze wybiore VIA. Sporo grzebalem w Internecie
i mam kilka plyt na oku. Cholubiony na tej grupie ABIT nic
mi ciekawego nie zaoferowal. Asus? Owszem - jedna plyta,
-P3V4X spelnia wszystkie warunki i w sumie mogla by byc,
ale natknalem sie na informacje, ze sterowniki VIA zle z nia
wspolpracuja,
co przejawia sie fatalna wydajnoscia w srodowisku gier.
Znalazlem natomiast bardzo interesujacy model (przynajmniej tak
wynika z opisu) - SOYO SY-7VCA. Czy macie jakies doswiadczenia
z ta plyta? SOLTEK SL-65KV tez wyglada interesujaco, jednak mniej
o niej wiem.(w plycie SOYO jest bardzo pozyteczna funkcja- obok
SUSPEND-TO-RAM,obecnej w wielu plytach, jest SUSPEND-TO
-DISK, ktora widzialem do tej pory tylko w notebookach).

W sumie trudny wybor. Moze mi cos doradzicie ?

M.G.