Re: Odp: Jak zmienic 11 przerwanie?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 06 Apr 2000 - 11:25:52 MET DST

On Tue, 4 Apr 2000, Dariusz Bartylak wrote:

+Użytkownik Andrzej J. Turowicz <at_at_buchalter.com.pl> w wiadomości[...]
+> 1. Przerwania PCI ustawia się w BIOS płyty a nie w Windows
+> 2. Window 98 SE jezeli masz takie umie podzielić jedno przerwanie na
+> kilka urzadzeń
+1. Już bardzo dawno nie spotkałem BIOSu z możliwością przypisywania IRQ do
+konkretnego slotu PCI, co najwyżej wybór ISA/PCI

 :O !! Ja rozumiem, że uzywam zabytków ;), ale wszędzie w ASUSach
i AOpen mam to ukryte - dopóki nie włączę "advanced" albo czegoś
w tym stylu. Rozumiem że konfigurujesz komputery seryjnie i nie
masz czasu się pobawić opcjami ;)

+2. Nie zawsze - niektóre urządzenia nie chcą się dzielić zasobami
+ (np. grafika z 3d).

 To prawda. Tylko "w łeb" powinien dostac twórca drivera (nie zależy
od urządzenia a od drivera - bardzo dobrze "wychodzi" na kartach
grafiki, jeśli przypadkiem np. twórca chipa napisze dobrze
a twórca karty !@&#%^ :>).

+Można (czasami skutkuje) zamieniać rozkład kart po slotach lub użyć programu
+grzebiącego w BIOSie np. TweakBIOS (UWAGA komputer po zabiegach tymi
+programami może nie wstać więcej).

 Jak wyzej - najlepiej użyć "BIOSu osobiście" :), a opcja jest
w miarę dobrze ukrywana (coby statystyczny user tak za pierwszym
podejściem nie znalazł...) !

+ Jeżeli brakuje przerwań wyłączyć (w BIOS)
+zbędne COMy, przypisanie IRQ do USB.
+Mogliby w końcu założyć trzeci kontroler przerwań.

 Goto pretensje do firmy IBM: IA (IntelArchitecture) przewiduje
możliwość kaskadowego łączenia kontrolerów przerwań (razem
do 64 przerwań), ale dopuszcza tryby uproszczone. No i ww.
producent w XT był łaskaw zastosować "ten średni". A później
wszyscy się przyzwyczaili... Microsoft nawet zużył zarezerwowane
przerwania dla własnych celów :>
 Niemniej - rację masz jak najbardziej :)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[...]