Re: pl.comp.pecet.cdr

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 04 Apr 2000 - 12:57:26 MET DST

On Mon, 3 Apr 2000, Grzegorz Szyszlo wrote:

+Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
[...]
+> +postuluje o stworzenie hierarchii pl.comp.sys.pc
+>
+> 1. To niby co ma być "w środku" ?
[...]
+sys.pc , czyli sprawy zwiazane ze sprzetem pc, w sensie klonow ibm-pc
[...przesunięte...]
+> Kiedy powstawały "światowe" hierarchie chyba mało kto brał
+> pod uwagę że rozwiną się OSy "wieloarchitekturowe". Ale
+> tak się ciągle dzieje.
+
+no tak. tylko ze poczytaj co wisi na http://www.usenet.pl/

 Przyznaję się bez bicia że się nie przyjrzałem :(
 Ale dalej nie widzę, czy tam w którymś dokumencie (w FAQ
nie znalazłem) jest takie określenie, czy tylko "tak dotąd
jest" (co ?????? prawdą) ? (uwaga: "?????" zamierzone ;)!)
 W każdym razie mam jasność: zakładasz ".sys" -> hardware
(w światowych news mocno nieprawdziwe: .sys.xxx.hardware,
 .sys.xxx.OS, a w naszych - patrz na końcu !).

+ja proponuje pl.comp.sys.pc (sys to sa systemy komputerowe
+w sensie sprzetu), a nie pl.comp.os.pc (ten by sugerowal
+systemy operacyjne na pc, a takiej grupy nie chcemy).
+czyli moglyby sie tam znalezc np. takie grupy (to tylko luzna
+propozycja)
+
+nosniki (nosniki danych, tutaj bym wpakowal cdr/rw hdd flop dvd itp)
+multimedia (monitory, karty grafiki, dzwiekowe, rozne dekodery do dvd,
+ zestawy komputerowe do kina domowego, glosniki)
+podzespoly (plyty, procesory, pamieci)
+akcesoria (klawiatury, myszy, skanery)
+
+to jest podzial pi razy oko, ale cos takiego wlasnie bym chetnie
+zobaczyl w grupie pc, zostawiajac sama grupe pc do dyskusji
+o sprzecie wogole.

 Przyjąłem. Tyle że:

[...]
+> Wiem, że jest taki sam problem jak z "nosniki" (większość,
+> znacząca większość sprzetu może pracować nie tylko w PC...
+> Poza płytami głównymi i procesorami :)!)
+
+tyle ze na klonach ibm-pc zasuwa znaczaca wiekszosc uzytkownikow,
+dlatego potrzebny jest tak szczegolowy podzial. tak samo jak
+uzytkownikow windowsa jest dosyc duzo, dlatego jest potrzebne
+utworzenie wielu grup windowsowych.

 Inaczej.
 Jeśli jest problem *sprzętowy* z nagrywarką, modemem, kartą
video, myszą itp. - to *nie* jest on związany z PC.
 Dlatego:
[...]
+> NIE: dlaczego tylko "pc" (patrz wątek " pl.comp.sys.archiwizacja") ?
+
+patrzylem. malo przekonujace. mysle ze poki co na jednej grupie
+bedzie wystarczajaco duzo miejsca dla cdr i ludzi majacych problemy
+z dyskami twardymi, na ktorych tez jak wszyscy doskonale wiemy mozna
+archiwizowac rozne rzeczy :)

 Mnie chodziło o inny mail.
 Problem z:
- procesorem Intela, AMD czy Cyrixa
- płytą główną do j.w.
 *jest* "problemem pc"
 Problem z nagrywarką, dyskiem [...przepisać "z wyżej"...]
zdecydowanie *nie* jest problemem PC !!
 Owszem, 99.95% takich problemów mają użytkownicy PC :) *ale*
- pinologia
- obsługiwane rozkazi SCSI
- dopuszczalne/wymagane napięcia na magistrali EIDE
-....
 (wszystko powyższe: np. dla różnych harddysków)
 *nie* są związane z tym, czy dany dysk:
- będzie używany z Windowsami lub Linuxem (z czym się obaj najwyraźniej
 zgadzamy :)!)
- wetkniemy do PCta, serwera czy innego patentu (pamięć do drukarki,
 dysk do fotoaparatu - na przykład) - czego jakoś nie moge przekonująco
 wyłożyć...
  Widziałem juz u kogoś: ".sys.nosniki - IMHO za wysoko w hierarhi".
 A IMHO - własnie nie ! Dlatego że *nie ma* różnicy (głównie dla
sprzętu ze "standardami przymysłowymi: PCI, SCSI, I2C) czy to jest
"pc" czy coś innego...
 Dlatego np. "nosniki", "nagrywarki", "cdr" czy jak toto zostanie
nazwane (to jest inna sprawa :)!):
 .comp - jasne
 .sys - przyjmując, że w .pl bedzie synonimem "hardware" - ok
 .pc - nie
 .ia - tym bardziej nie (chociaż np. .os.ia.win95 - chyba tak,
   M$ chyba nie zdecyduje się przenieść w95 na inną architekturę ;)!).

+ps: wyrazam wlasna opinie, kazdy ma prawo do swojego spojrzenia na temat
+:)

 Ano :) Niemniej ja staram się jednak "dowiesić" do jakieś
formalnej struktury - i nie dam się przekonać :), że dysk
SCSI "jest klasy PC" :)
 Zgoda, grupa o płytach głównych z procesorami sun'a czy
z Alphą może nie jest potrzebna. Ale to nie powód, żeby
z góry powiedzieć że dyski są TYLKO do PC: jak za jakiś czas
pecety odejdą w niebyt... ;) ...a harddyski zostaną :), to nie
trzeba będzie przerabiać :)
 Co do .sys mnie prawie przekonałeś - tylko skoro ma tak w .pl być
(w odróżnieniu od grup angielskojezycznych) to może by zaapelować,
żeby *gdzieś* takie info było ?
(no, chyba że jest i wytkniesz palcem: okulary mam itp. to mogłem
 przeoczyć :)!)
 Acha: jeśli pl.comp.sys.sun.admin jest o HARDWARE, a nie systemie
operacyjnym (wiem, wiem, każdy cieć administruje sprzętem....
sunami też można :]) to wiesz, kaktusy z kwiatkiem tu i ówdzie... ;)

 Pozdrawiam - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[...]