Re: pl.comp.pecet.cdr

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_ns.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 15:55:48 MET DST

Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> +Nie rozbudowujcie galezi pl.comp.pecet , gdyz jest to zaszlosc
> +historyczna, zas grupa jest w nieodpowiednim miejscu. na nieszczescie
> +na grupe mieszaja sie zarowno watki sprzetowe jak i systemowe, co tworzy
> +"wspanialy" balagan, co kazdy widzi.
>
> Prawda.
>
> +postuluje o stworzenie hierarchii pl.comp.sys.pc
>
> 1. To niby co ma być "w środku" ? DOS, Win3.X, Win9X (i personal)

> i koniec ? Bo np. WNT - to juz nie tylko PC... Linux
> to już nie tylko PC...

sys.pc , czyli sprawy zwiazane ze sprzetem pc, w sensie klonow ibm-pc
czyli moglyby sie tam znalezc np. takie grupy (to tylko luzna
propozycja)

nosniki (nosniki danych, tutaj bym wpakowal cdr/rw hdd flop dvd itp)
multimedia (monitory, karty grafiki, dzwiekowe, rozne dekodery do dvd,
            zestawy komputerowe do kina domowego, glosniki)
podzespoly (plyty, procesory, pamieci)
akcesoria (klawiatury, myszy, skanery)

to jest podzial pi razy oko, ale cos takiego wlasnie bym chetnie
zobaczyl w grupie pc, zostawiajac sama grupe pc do dyskusji
o sprzecie wogole.

> Kiedy powstawały "światowe" hierarchie chyba mało kto brał
> pod uwagę że rozwiną się OSy "wieloarchitekturowe". Ale
> tak się ciągle dzieje.

no tak. tylko ze poczytaj co wisi na http://www.usenet.pl/
ja proponuje pl.comp.sys.pc (sys to sa systemy komputerowe
w sensie sprzetu), a nie pl.comp.os.pc (ten by sugerowal
systemy operacyjne na pc, a takiej grupy nie chcemy).

> 2. Co z "dotychczasową w zamierzeniu" grupą "pecet", tj.
> poświęconą wyłącznie sprzętowi ? ".pc.sprzet" ?

prawdopodobnie bylaby to grupa pl.comp.sys.pc (tak po prostu)

> Wiem, że jest taki sam problem jak z "nosniki" (większość,
> znacząca większość sprzetu może pracować nie tylko w PC...
> Poza płytami głównymi i procesorami :)!)

tyle ze na klonach ibm-pc zasuwa znaczaca wiekszosc uzytkownikow,
dlatego potrzebny jest tak szczegolowy podzial. tak samo jak
uzytkownikow windowsa jest dosyc duzo, dlatego jest potrzebne
utworzenie wielu grup windowsowych.

> watpliwe,NIE, tak, tak, tak :)
> wątpliwe: dlaczego "sys" ? Czy w .pl "sys" ma się stać synonimem
> "hardware" ?

tak. pl.comp.sys jest dla hardware, pl.comp.os jest dla systemow
operacyjnych.

(sys - systemy komputerowe - sprzet
 os - operating systems - systemy operacyjne, http://www.usenet.pl/ )

> Czy proponuje się zrobienie "comp.'typAplikacji',

w przypadku grup windowsowych, taka podgrupa bylaby wysoko wskazana
ze wzgledu na b.duza ilosc dyskusji na ten temat. nie wszedzie taka
grupa ma sens, tylko tam gdzie panuje duzy ruch.

> (o "comp.os" nie wspominając) tak jak grupach "światowych" ?
> Ale wtedy: [a] WNT i Linux to nie "pc", Oracle to nie PC
> (choć też PC) itp.

oracle kwalifikuje sie do grupy o bazach danych :)

> NIE: dlaczego tylko "pc" (patrz wątek " pl.comp.sys.archiwizacja") ?

patrzylem. malo przekonujace. mysle ze poki co na jednej grupie
bedzie wystarczajaco duzo miejsca dla cdr i ludzi majacych problemy
z dyskami twardymi, na ktorych tez jak wszyscy doskonale wiemy mozna
archiwizowac rozne rzeczy :)

ps: wyrazam wlasna opinie, kazdy ma prawo do swojego spojrzenia na temat
:)