Re: dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: Patrix (patrix_at_red.alpha.net.pl)
Data: Wed 15 Mar 2000 - 23:44:03 MET

Witam

Wojciech Arkita napisał(a) w wiadomoœci: <38CFBDAD.81AA84C6_at_teta.com.pl>...
>Zastanawiam sie co to znaczy ze ze rozdzielczosc ekranowa jest
>np.1024x768?
>na pewno jest to informacja ze np. 1024 punkty wchodzi na jakis
>okreslony odcinek dlugosci. niestety nie wiem na jaki.
Na szerokosc widzialnej czesci monitora. A 768 na dlugosc.
> gdybym to
>wiedzial moglbym sobie przeliczyc jakie sa relacje do rozdzielczosci
>podawanej w dpi.
Dla monitorow przyjmuje sie 72 DPI, ale dokladniej rzecz biorac zalerzy to
od konkretnych wlasciwosci
monitora, a dokladniej od wielkosci plamki. Np. plamka na 0.25 milimetra. To
se mozna to przeliczyc na DPI.
Ale sa tez monitory z plamka 0.23 milimetra..... W kazdym razie dla
monitorow przyjelo sie 72 DPI i np.
w programach graficznych jest to wsrod ustawien (nie ma sensu robic lepszych
grafik dla WWW).

>czy ktos moglby pomoc mi jakos pomoc?
Mam nadzieje, ze pomoglo ;-)))

Pozdrawiam, Patrix