dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: Wojciech Arkita (arkita_at_teta.com.pl)
Data: Wed 15 Mar 2000 - 17:43:25 MET

Witam
Mam nadzieje ze nikogo zbytnio nie zazenuje tym pytaniem.
Zastanawiam sie co to znaczy ze ze rozdzielczosc ekranowa jest
np.1024x768?
na pewno jest to informacja ze np. 1024 punkty wchodzi na jakis
okreslony odcinek dlugosci. niestety nie wiem na jaki. gdybym to
wiedzial moglbym sobie przeliczyc jakie sa relacje do rozdzielczosci
podawanej w dpi.
bo np 300dpi oznacza ze 300 piksli wchodzi na 1 inch.
czy ktos moglby pomoc mi jakos pomoc?

--
Pozdrawiam
      Wojtek