Odp: Problemy po zainstalowaniu dysku IBM 20GB

Autor: Antoni Goryl (eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 14 Mar 2000 - 23:56:12 MET

Użytkownik Mirek Rewak <cave_at_pertus.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ofnscs8qaru545dior32qdre390k3tejlo_at_4ax.com...
> Cześć
> Kupiłem parę dni temu dysk IBM DPTA 372050 20GB i pojawiły się trzy
> problemy. Najpierw może kilka informacji na temat konfiguracji: mam
> dwa dyski IBM (master na pierwszym kanale) i Seagate (3.2GB- master na
> drugim kanale), CD (slave na pierwszym kanale)
> Partycje IBM: C 4GB, NTFS (W2000) 2GB, E 2GB,F 4GB,G 5GB i na końcu
> Linuxowe (native 2,5 GB i swap 100MB)
> Partycje Seagate: D 1,5GB, I 1,5 GB
> CD-ROM: H
> Problemy:
> 1 - partycja I (druga partycja na Seagate)- nie jest widoczna pod
> [...]

Na ASUSie P3B-F (bios 1004) fdisk (Win 98 pl se) ni poradził sobie z
podziałem
(dokładniej następował zwis przy 34% testu integralności dysku). Dopiero
narzędzie
IBMa DriveGuide version 1.01.49 pozwoliło podzielić i sformatować dysk i
niby wszystko
OK, tylko NDD wykrzykuje, że partycja rozszerzona jest nieprawidłowa i może
być nie być
dostępna i nawet jak mu pozwolić to naprawić i tak następnym razem to samo.
W sumie mam obawę czy w tej sytuacji dane są bezpieczne. Dodam, że dysk tej
samej
pojemności też IBMa, tyle że DJNA formatowałem sąsiadowi kilka razy i zero
problemów.

Przy okazji pytanie: czy są specjalne kieszenie do dysków ATA66, bo mam też
kontroler
WinFast ATA66 i zastanawiam się, czy ten kawałek taśmy 40-żyłowej wewnątrz
kieszeni
nie uniemożliwia UDMA66?

Antoni Goryl
eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl