Problemy po zainstalowaniu dysku IBM 20GB

Autor: Mirek Rewak (cave_at_pertus.com.pl)
Data: Tue 14 Mar 2000 - 17:18:49 MET

Cześć
Kupiłem parę dni temu dysk IBM DPTA 372050 20GB i pojawiły się trzy
problemy. Najpierw może kilka informacji na temat konfiguracji: mam
dwa dyski IBM (master na pierwszym kanale) i Seagate (3.2GB- master na
drugim kanale), CD (slave na pierwszym kanale)
Partycje IBM: C 4GB, NTFS (W2000) 2GB, E 2GB,F 4GB,G 5GB i na końcu
Linuxowe (native 2,5 GB i swap 100MB)
Partycje Seagate: D 1,5GB, I 1,5 GB
CD-ROM: H
Problemy:
1 - partycja I (druga partycja na Seagate)- nie jest widoczna pod
dosem tylko spod Windowsa98 i Linuxa
2 - dwa razy Windows pokazał wykrzykniki przy: "Pierwszy kontroler
IDE" - CD-ROMa nie było wtedy widać w systemie
3 - dwa razy komputer się zawiesił (raz w Win a raz w Linuxie) - nagle
słychać było, że dysk IBM zatrzymuje się (jakby suspend lub reset) i
komputer reaguje już tylko na reset.
Dodam, że zamieniłem dyski kanałami tzn pierwszy Seagate, drugi IBM
ale nie zlikwidowało to problemu nr 1. Wyłączyłem także UDMA66 (mam
płytę Soyo 6KL).
PS Jak są przydzielane literki dla napędów?

Pozdrowienia
Mirek Rewak
cave_at_pertus.com.pl