Skaner SCSI - wolniejszy czy szybszy?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 29 Feb 2000 - 01:39:21 MET

Witam
Jakiś czas temu już pytałem o skanery na SCSI i stwierdziłem, że chyba
wybiorę USB/LPT, ale coś się zmieniło i znów mam problem :(. Chodzi o to,
że, jak się dowiedziałem, jeżeli kontroler SCSI jest kiepski, to taki
skaner może chodzić wolniej niż LPT. Sprawdziłem - mój kontroler nie
zajmuje DMA, więc nie obsługuje bus masteringu - zgadza się? A więc jest
kiepski, na dodatek EISA. Tylko, że, jak rozumiem, problem leży w tym, że
taki kontroler nie potrafi sam zająć się danymi (pobrać) z podpiętego
urządzenia, tylko potrzebuje do tego mocy procesora (no właśnie, o co tu
dokładnie chodzi? A może pokręciłem?). Tymczasem zmieniłem procka na
Celerona 400 i myślę sobie, że może on da radę? Tzn. będzie szybciej niż
przez LPT/USB? Dodam może jeszcze, że mogę przeboleć i nic innego na
kompie nie robić w czasie skanowania, tylko żeby to skanowanie nie trwało
wieki. Nawet wolę szybko ale tylko skanowanie niż móc coś robić, ale
skanowanie powoli. Aha, kontroler to Adaptec AHA 1522A (kiedyś 6 czy 7
baniek za niego wybuliłem, teraz bym za to pewnie coś w miarę porządnego
kupił :(().

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl