ATREND 6230 - nieudany upgrade BIOS

Autor: RobertP (robertp_at_pkobp.bci.krakow.pl)
Data: Mon 28 Feb 2000 - 17:06:59 MET

Witam !!!

Mam plytke gl. ATREND 6230 z wersja BIOS 1.0.4, ostatnio zobaczylem na
stronie producenta nowszy BIOS wersja 1.1.12a no i podkusilo mnie.
Sciagnalem plik z nowym BIOS-em (6230112A.bin) i zrobilem wszystko tak
jak przy poprzednim upgrade.
Programik do upgrad-u zaladowal sie znalazl plik, pieknie go wczytal (z
komunikatem, ze wszystko jest OK!!!) i po resecie jedyne co uslyszalem
to piekna melodyjka bez obrazu na ekranie monitora.
Na szczescie moja kochana plytka glowna nie pozwala zamazywac czesci
BIOS odpowiedzialnego za bootowanie i nie zastanawiajac sie wgralem
poprzednia wersje BIOS-u (v.1.0.4) - docenilem co to stara karta
graficzna na ISA.

Co bylo nie tak, dlaczego plytka nie wystartowala z nowym BIOSEM.
Aha , jak wlozylem karte graficzna na ISA to przy tym zlym BIOS-ie
wyswietlal sie komunikat "BIOS checksum error ..." - dlaczego skoro nie
bylo zadnego komunikatu o bledzie ?.

Jesli ktos zna przyczyne, badz mial ten sam problem prosze o odpowiedz.
Z gory wielkie dzieki.

Pozdrawiam
Robert