Re: Odp: Pentium 166 MMX podkrecanie

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 23:49:43 MET

Dnia Tue, 22 Feb 2000 21:23:27 +0100, Jacek Jakubek napisał(a):

> Znajomy od ktorego kupilem ta plyte, mial przetaktowany procesor na 210 MHz
> (85x2,5). Niestety u mnie tak skonfigurowany sprzet nie dziala prawidlowo.
> Od razu "pada" dysk (Seagate 6,4 GB U-DMA 33). Wyczytalem w CHIP'ie, ze to
> wina dysku (po prostu niektore dyski nie lubia taktowania magistrali PCI na
> inna niz 33 lub 50 MHz).

Na wyższą niż 33MHz. Przy FSB=100MHz płyta puszcza na PCI częstotliwość
FSB/3, czyli 33MHz.
Masz pecha. Niestety seagate'y są (z chlubnymi wyjątkami :) kiepściutkie,
jeśli chodzi o podkręcanie PCI... spróbuj wyłączyć UDMA. Jeśli jednak nawet
system nie chce wystartować, to klops... spróbuj przynajmniej 75MHz na płycie.

> Niestety procesor ma zablokowany mnoznik i dziala tylko na 2,5. Slyszalem,
> ze mozna przez odizolowanie okreslonej nozki ograniczenie to usunac. Czy
> jest to mozliwe? Niestety na stronach WWW (zarowno polskich jak i
> zagranicznych nic nie znalazlem).

To dotyczy tylko celeronów na slot1. Ze zwykłymi pentiumami było tak, że
albo miały blokadę, albo nie. Była bardzo duża partia plastikowych 166'tek,
które nie miały blokady (kilku kolegów sobie takie załatwiło). Ja się już
niestety nie załapałem i po trzech próbach wymieniłem w sklepie na 200-kę,
która do dzisiaj bezproblemowo śmiga na 250MHz :)
A, żeby było weselej: jeden z tych kumpli do dzisiaj ma swoją 166'kę
puszczoną na 294MHz - 83*3,5...

>Zalezaloby mi na przetaktowaniu, poniewaz z ta mysla kupilem ten procesor.
>Poprzednio mialem Pentium NO-MMX 166 przetaktowany na 200 MHz. Jesli moj MMX
>mialby dzialac na 166 MHz, to gra nie byla warta swieczki.

Nie do końca - P166MMX ma szybkość mniej więcej zwykłego P200. Spróbuj
puścić FSB=75MHz - 187MHz+MMX da Ci lepszy wynik niż P166_at_200.

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl  http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |