Re: Dobry Monitor

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Mon 21 Feb 2000 - 16:21:37 MET

>Rzadko kiedy kineskop jest za słaby. Większość problemów z marnym
>obrazem to marna elektronika. Ostatnio pracowałem na Philipsie

Wiec w jaki sposob wytlumaczysz duze rozbieznosci w jakosci obrazu pomiedzy
monitorami przy tym samym modelu? Czyzby zle ustawienia elektroniki?

>Do pracy/grania kupuje się raczej 15" lub ew. 17", a tam wypukłość
>ekranu nie ma aż tak dużego znaczenia. Płaskość ma znaczenie dopiero
>przy większych powierzchniach kineskopu i głównie w zastosowaniach
>profesjonalnych (grafika, DTP, CAD, rysunek). A do 1024x768 85 Hz
>minitor powinien mieć odchylanie poziome co najmniej 80 kHz, a to
>już całkiem niezła elektronika musi być. [1]

Hmmm ciekawe ... moje zjedzone Dajewoooo 518B jakos berz problemu juz pod
prawie roku funkcjonuje w tej rozdzielczosci i przy tym odswiezaniu, a jakos
nie wydaje mi sie ze parametry eletroniki byly rewelacyjne.

>Zgodzę się, że płaski kineskop to fajna rzecz. Ale nie jestem przeko-
>nany, czy jest naprawdę czymś niezastąpionym.

Sam wyzej napisales ze raczej tylko takie sa stosowane w DTP. Czyzbys sam
sobie przeczyl? :)

--
Maciej Machacz
xenes_at_ds13.agh.edu.pl