Re: czy moze sie spalic procek braku uziemnienia sieci

Autor: rentier (rentier_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 20 Feb 2000 - 01:24:38 MET

Użytkownik Michał Węgierek <miw_at_elf.kopernik.silesianet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:38aeeba4_at_news.vogel.pl...

> Moj domowy chodzi nawet bez zerowania i bez listwy i bez upsa itp. juz 7
lat
> (bywaly rozne) i zadnemu z nich sie nic nie stalo.
> Inna rzecz, ze kiedys w nasza siec lokalna pierdutlo 'wyladowanie
> atmosferyczne' (byla uziemiona) i kumplowi sie komputer (ATX) wlaczyl
:)))))
> ale sie nic nie stalo.
> (okolo 3am)
W starszych kompach na plytach pod socket7 problemow wielkich nie bylo ->
nap na obudowie ok.80V tyle ze z minimalnym pradem
Gorzej jest z plytami Atx, przynajmniej wg moich doswiadczen z Abitami.Moja
BH6 bez uziemienia butowala sie po pare razy zanim laskawie wstal
system,brak opcji wstrzymania systemu,na obudowie wzgledem kaloryfera ok
135V sic! -wiec juz lekko kopal:))))))))
Komp ktory zlozylem znajomemu na BE6-II po podlaczeniu u niego bez
uziemienia wydawal tylko zalosne piski:)))).
Po uziemieniu okazalo sie ze ustawienia biosu byly kompletnie
zmielone-potrzebny byl reset cmos,scandisk z pol godziny usuwal
bledy-wlasciwie dziwne ze system wstal,i prawdopodobnie uwalona przez to
jedna z dwoch kosci pamieci 64MB(pewnosci nie mam bo pamieci byly
nowe).Jestem przekonany ze na komp ktore pracuja bez uziemienia wiele
dziwnych usterek mogloby zniknac po iich wlasciwym uziemieniu.
Pozdrowienia:
                      rentier_at_alpha.net.pl