Odp: Chipsety ALI a AMD K6-2/3

Autor: Compass (compass_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 19 Feb 2000 - 16:38:10 MET

> A ja podam:
>
> 1 - Asus P5A-B (ALI V ;512kb cache), 128MB , K6-III 450 + Viper770 (TNT2)
> 2 - VIC VA 503A (MVP3 ; 1MB cache) reszta bez zmian
>
> Pamiec: wg Sandry: ASUS: CPU - 172 FPU-176
> FIC : CPU - 124 FPU-124

O świetnie, że ktoś ma konkretne wyniki :)
Jedno ale : popróbuj mniej firmowych konstrukcji (typu np. Jamicon)....
zobaczysz przepaść ...
A nawet niektóre konstrukcje firmowe : np. MS-5169, 64MB, K6-2 400, SiSof
Sandra 99.8.5.30
CPU - 100
FPU - 107
co ciekawe przed updatem bios-u przepustowość była wyższa .... ale
niedopracowane było ACPI, więc zrobiłem update

z ww. powodów standardowo kompy składamy na Epoxach C2, G2 i G5

> opartymi
>
> 3DMark2000 (default benchmark) - ASUS: 1863
> FIC : 1754
> Quake3 (High quality , max vis) ASUS: 38 fps
> FIC : 35 fps

związane z przepustowością do pamięci ...
zwróć uwagę na wynik FPU w Sandrze ...

> Hmmmmm
>
> I komentarz - ASUS chociaz na ALI robi po prostu lepsze plyty
> niz FIC chociaz na MVP3. Pewnie gdybym testowal plyte np.
> Epoxa MVP3G5 (MVP3) to wyniki moglyby byc nieco inne , a tak
> masz tyle za ile zaplaciles : Asus ~460 zl ; Fic ~370 zl (Epox ~530zl)

dla siebie wybrałbym wspomnianą G5 lub jeśli zależy na kosztach to G2 -
440pln

Cooger