Re: Chipsety ALI a AMD K6-2/3

Autor: Piotr R. (opinio_at_poczta.fm)
Data: Sat 19 Feb 2000 - 17:21:09 MET

compass_at_box43.gnet.pl (Compass) naskrobal
<CNyr4.14575$G3.388057_at_news.tpnet.pl>:

>O świetnie, że ktoś ma konkretne wyniki :)
>Jedno ale : popróbuj mniej firmowych konstrukcji (typu np. Jamicon)....
>zobaczysz przepaść ...

Zgadza sie - mam w firmie taka plytke DCS (AlI V) i widze wieeelka
przepasc. DCS z K6-2 400 jest ogolnie sporo wolniejsza niz ASUS P5A-B
z K6-2 300.
Ale chodzilo mi o to , zeby nie wrzucac do jednego worka wszystkich
plyt na ALi jako slabych i na MVP3 jako dobrych.
Jak ktos kupi plytke np Zida czy inne Tomato na MVP3 to mocno sie zdziwi
jak niewydajne moga byc chipy VIA.
Nawiasem mowiac chyba w Zidzie zastosowano ciekawy patent - kostka cache L2/3
siedzi tam gdzie na przyzwoitych plytach S7 znajduje sie czujnik temperatury
procesora. Kurcze prawie zintegrowali cache ze struktura procka ;)

Pozdrawiam

Piotr R.