Re: NOWY PECET

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 13:16:59 MET

Dnia Thu, 10 Feb 2000 17:41:25 GMT, Piotr Gawłowski napisał(a):

>telewizor - wg. CHIPa rozsadny jest 15' Philips,

Taka ogólna uwaga: nie miej chipa za wyrocznię :)
Chociaż tutaj dobrze polecają..

>plyta - powinna obslugiwac UDMA/66, co jeszcze - ilosc gniazd AGP? jaki
>chipset powinna miec? magistrala MHz? ASUS? BIOSTAR? wiem ze ta pierwsza
>ale chodzi o rozsadny wybor a nie mercedesa, a moze all in one?SLOT 1?
>Socket7?

UDMA66 nie jest aż tak potrzebne. Złącze AGP jest zawsze jedno (no, czasami
nie ma :)
Bierz ASUSa - P3B-F. Jest świetny, bardzo stabilnie pracuje i generalnie nie
sprawia problemów. Nie ma UDMA66, ale to naprawdę nie ma znaczenia.

>- procek - baleron 400MHz? jak to sie ma do taktowania na plycie? SLOT 1?
>Socket7? czy to prawda, ze robia takie i takie?

Jak Asus P3B-F (innych nie brać!), to slot1. Kup więc baleron i przejściówkę.
Ale będzie się płyta marnować (chyba, że uda się ruszyć baleronka na 600MHz :)
Może jednak PIII?

>- HDD - UDMA/66 Fujitsu lub Quantum ?

IBM. Nie musi być U66.

>- karta graficzna - chyba jakas tania nie wiem jaki jest teraz standard
>TNT2 ? V550? - BTW ja nie mam nic do zarzucenia mojej i740 ale moze nie
>gram w jakies oszalamiajace gierki

Ja wybrałem V3 3000, ale bardzo wiele osób poleca Rivę TNT2. Wybór należy do
Ciebie. A - tylko pamiętaj: jak Riva, to tylko i wyłącznie pełna i firmowa -
czyli Asus, Diamond, Creative. Żadna Vanta czy M64 :)

>- karta muzyczna - to chyba SB - live?

Oooj, tak :)

Właśnie bawię się zestawem dla klienta - SB Live! Box, dołączonych pięć
głośniczków... miodzio :)

>- modem 56K V90?

Tak - ale nie na PCI!
Najlepiej zewnętrzny... może być nawet zoltrix.

>- obudowa ATX?

Jako, że ASUS jest na ATX... :)

>Jeszcze raz zaznaczam, wydaje mi sie, ze konfiguracja moze byc w miare
>minimalna. Jednak ja nie puszczam jakichs super gierek a Quake II na moim
>AMD 350 64RAM i740 chodzi wystarczajaco dobrze.

Zobacz sobie UT na dobrym sprzęcie, to zmienisz zdanie o "dobrym chodzeniu"
Quake'a II na i740 :)

>DVD? - z tego co wiem trzeba naprawde drogiej karty graficznej
>zeby puscic to na TV, + drogiego wzmacniacza + 6 dobrych glosnikow. To
>narazie troche bez sensu. Ale moze sie myle?

Jeśli chodzi o oglądanie filmów DVD, to pozostaje alternatywa:
 - monitor 19" lub 21"
 - normalny, stacjonarny odtwarzacz DVD.

Przy czym to drugie rozwiązanie jest dużo wygodniejsze :)

DVD w komputerze może Ci się jednak przydać - są programy wydawane na DVD
(choćby encyklopedie).

Pozdrawiam i życzę przyjemnych zakupów :)

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl  http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |