Re: szyfrowanie/zabezpieczanie danych

Autor: Zbyszek (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 13:10:42 MET

Użytkownik Paweł Bąkowski <pawelb_at_toyrad.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2lRo4.2866$Q3.76305_at_news.tpnet.pl...
> A to jest freeware od użytku w firmie?. Wydaje mi się że tylko w domu
mozna
> za free szaleć.

Przyznaję się, nie sprawdziłem dokładnie. Ostatnie wersje PGPDisk'a nie są
już nawet dołączane do darmowej wersji PGP, są tylko w komercyjnym pakiecie.
Był on wcześniej dołączany do freeware'owych wersji PGP i taką można sobie
ściągnąć, a nawet tego najnowszego można (legalnie) skompilować ze źródła
PGP 6.5.1i, a następnie LEGALNIE zchaczyć, żeby działał z najnowszym
freeware'owym PGP (poważnie - mam przed sobą oficjalną stronę www.pgpi.com),
ale użytkowanie go w firmie chyba rzeczywiście nie będzie prawnie dozwolone.

> No, tak potem niech znjadzie się mocny, który w razie czego dane odzyska z
> tego dysku, nie ma zabezpieczenia, kore nie da się złamać zapewniam
Ciebie.

Owszem, ale są dostępne narzędzia dysponujące na tyle silnymi algorytmami
szyfrowania, że rozszyfrowanie zakodowanych za ich pomocą danych metodą
"brute force" (są programy bez backdorrów, których inaczej nie "ugryziesz")
przy mocach obliczeniowych dzisiejszych komputerów jest praktycznie
nierealne, a przynajmniej w większości przypadków zupełnie nieopłacalne.

--
Zbyszek
E-mail: zbyszek_at_gd.home.pl