Re: szyfrowanie/zabezpieczanie danych

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 16:50:15 MET

"ROGER" <pszum_at_polbox.com> wrote in message news as follows:
> szukm jakiegoś programu (szybko działający i prosty w obsłudze) do
> zabezpieczania zasobów na dysku np. wybranego katalogu pod Win9x.
>
> Dzięki za pomoc
> Roger

Witam Rogera z Lublina :)

Ja slyszalem o ponizszych "zabezpieczeniach" na w9x:
1. Folder Guard - dobry programik, jezeli chodzi o zabezpieczenie sie
przed pania Zosia z ksiegowosci. Mozna ustawiac prawa do dyskow/katalogow
dla userow (widoczny, niewidoczny, read-only, password itp.), a takze
zabraniac
im instalacji programow, brak logowania bez konta, okreslac aplikacje ktore
moga omijac
zabezpiecznia ( np. prog. antywirusowe) - trusted modules, wspoldziala z
policy editor i profilami
zakladanymi w windows i wiele innych mozliwosci.
Wada - nie dziala w trybie awaryjnym :)))
2. Magic Folder
3. W pakiecie Nuts&Bolts 98 jest program do szyfrowania plikow i calych
katalogow
wykorzystujacy algorytm blowfish ?( nie pamietam dokladnie nazwy) - widoczne
sa wtedy tylko
zaszyfrowane pliki
4. StopLight95 ( moze jest jakas nowsza wersja ?) - program ktory dziala
zaraz po
komendziePOST i daje chyba najwieksze mozliwosci kompleksowego
zabezpieczenia win9x - podobno byl wykorzystywany w biurach agencji
rzadowych USA,
zanim przerzucili sie NT

Wszystkie sa platne :))
Roger