Re: NOWY PECET

Autor: Michał Młynarczyk (michal.mlnynarczyk.usenet_at_gorilla.com.pl)
Data: Thu 10 Feb 2000 - 20:11:36 MET

> Moj braciszek chce kupic komputerek (raczej teksty + gierki). Ma jakiegos
> znajomego, ktory zalatwi mu to dosyc tanio. Nie chce tylko zeby wcisnal
mu
> byle czego. Ja troche wypadlem z tematu dlatego mam pytanka;
> telewizor - wg. CHIPa rozsadny jest 15' Philips,

ujdzie
zobacz jak się na jego tle przedstawiają Samsungi

> plyta - powinna obslugiwac UDMA/66, co jeszcze - ilosc gniazd AGP? jaki
> chipset powinna miec? magistrala MHz? ASUS? BIOSTAR? wiem ze ta pierwsza
> ale chodzi o rozsadny wybor a nie mercedesa, a moze all in one?SLOT 1?
> Socket7?

1. UDMA66 - może być, ale nie musi - jak nie ma to nic się nie stanie
2. AGP - zawsze jedno gniazdo
3. Chipset - BX, albo ZX
4. standard to 100Mhz - więcej właściwie sie przydaje mało komu
5. płyta - ja bym wziął Abita, ale Atrend będzie tańszy i w miarę porządny.
Z daleka omijaj no-name i PC Chips
6. all in one - jak chcesz mieć dużo problemów i niską wydajność, to bierz
7. złącze - raczej Slot 1, ale do celerona wystarczy Socket 370 (S7 był dla
pentium i amd K6, K6-2 i K6-3)

> - procek - baleron 400MHz? jak to sie ma do taktowania na plycie? SLOT 1?
> Socket7? czy to prawda, ze robia takie i takie?

tylko Socket 370 (inaczej nazywany PPGA)
Lepiej 433, bo tylko trochę droższy.
uwaga: jeśli weźmiesz płytę z Slot, będzie potrzebna przelotka (~30zł)

> - HDD - UDMA/66 Fujitsu lub Quantum ?

IBM 15.2GB albo 20.GB

> - karta graficzna - chyba jakas tania nie wiem jaki jest teraz standard
> TNT2 ? V550? - BTW ja nie mam nic do zarzucenia mojej i740 ale moze nie
> gram w jakies oszalamiajace gierki

TNT2 M64 32MB

> - karta muzyczna - to chyba SB - live?

Live Value (najtańsza wersja)

> - modem 56K V90?

coś zewnętrznego, albo wewnętrzny Pentagram Diablo

> - obudowa ATX?
> Jeszcze raz zaznaczam, wydaje mi sie, ze konfiguracja moze byc w miare
> minimalna. Jednak ja nie puszczam jakichs super gierek a Quake II na moim
> AMD 350 64RAM i740 chodzi wystarczajaco dobrze. W zasadzie nie potrzeba
> lepszego. DVD? - z tego co wiem trzeba naprawde drogiej karty graficznej
> zeby puscic to na TV, + drogiego wzmacniacza + 6 dobrych glosnikow. To

przy procku > 400 karta nie ma znaczenia. Jeśli chcesz puścić na TV, to na
karcie będzie potrzebne wyjście TV-out.
Dźwięk - wystarczy Live + 5 głośników (polecam: tylna para: Samsung SMS 5100
(2x7.5W + 25W woofer), przednia para: Samsung SMS 8320 (2x15W)).
Cały zestaw głośnikowy kosztował mnie ~ 350zł.
Sam napęd DVD kosztuje ~ 400zł.

> narazie troche bez sensu. Ale moze sie myle?

IMO nie ma w tej chwili za bardzo sensu kupować CD. Gdybym teraz kupował
komputer, albo nowy drive, to wziął bym DVD.

--
-=[ Michał Młynarczyk ]=-=[ michal_at_gorilla.com.pl ]=-
-=[ www.gorilla.com.pl ]=-=[ ponad 2000 linków]=-=-=