Kto sie zna na komputerach ? 7 pyt. z AK...

Autor: Witold Rychtowski (witoldr_at_kki.net.pl)
Data: Tue 08 Feb 2000 - 01:13:44 MET

Mam w niedziele egzamin z Architektury Komputerow (warszawska WAT, 2 rok
informy) no i to bedzie juz 3. proba; poprzednie dwie oblalem...
Egzamin to taki test na komputerze, 22 pytania, tylko jedna odpowiedz mozliwa.
12 poprawnych odpowiedzi zalicza.
I mi za kazdym razem brakuje 1 lub 2 punkty... szlag by to trafil.
Czesc pytan sie zawsze powtarza, wiec moze mi pomozecie odgadnac ktora sa
prawidlowe z nastepujacych ?

Tym, ktorzy przyczynia sie do mojego pomyslnego zaliczenia egzaminu, stawiam
piwo! :-))

Oto 7 pytan i odpowiedzi, ktore zdazylem zanotowac poprzednim razem:

1)
 W jakis sposób zgłaszane są przerwania pochodzące od urządzeń zewnętrznych
 dla procesorów INTEL 80x86 ?
    a) poprzez sygnał INTR lub NMI
    b) poprzez sygnał INTA lub NMI
    c) poprzez wykonanie instrukcji INT

2)
 Który z interfejsów umożliwia oddzielenie podsystemów We/Wy od procesora,
 PAO i pamięci cache ?
    a) PCI
    b) VME
    c) VMSBUS
    d) MICROCHANNEL

3)
 Który element określa bieżący poziom uprzywilejowania zadania programowego
 w trybie chronionym dla INTEL 80386 i następnych ?
    a) dwa najmniej znaczące bity rejestru segmentu CS
    b) dwa najmniej znaczące bity rejestru katalogu stron
    c) pole DPL deskryptora pamięci
    d) dwa najmniej znaczące bity rejestru Flags

4)
 Podaj średni czas dostępu do pamięci /pamięć główna = 10 ns, cache = 2ns,
 współczynnik trafień = 0,9/
    a) 2,8 ns
    b) 11,8 ns
    c) 6 ns
    d) 10,8 ns

5)
 Ile cykli zegara trzeba na wykonanie ciągu instrukcji: MOV AX, 1; MOV CX,
[BX]; ADD CX, AX w procesorze posiadającym 5 stacji przetwarzania
potokowego. Czas każdej fazy = 1 cykl zegara.
    a) 7 cykli
    b) 5 cykli
    c) 1 cykl
    d) 9 cykli

6)
 Podaj co oznacza zapis <01011000><0000100> w systemie U2
    a) 5
    b) 88,8
    c) 88,2^4
    d) inna odpowiedź

7)
 Która uwaga dotycząca dodawania liczb w kodzie BCD z wykorzystaniem ADD i
 ADC jest prawdą ?
    a) nie wymagane jest dokonywanie poprawki, bo te instrukcje służą do
        dodawania liczb BCD
    b) wymagane poprawki tylko w przypadku liczb ASCII
    c) wymagane poprawki za pomocą DAA
    d) nie wymagana jest poprawka, bo wynik jest zawsze poprawny

Odpowiedzi moga byc na priv, ale mysle, ze niektore osoby na grupie tez moga
chciec sie czegos dowiedziec :-)

Pa!
WR