Re: 2 Rozne plyty inaczej obsluguja dysk

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Mon 07 Feb 2000 - 02:09:28 MET

Uzytkownik Grzegorz Sawicki <gsawicki_at_shell.mt.pl> pisze w wiadomosci
87fl66.f8.0_at_grzegorz.sawicki.pl do grup dyskusyjnych: ...
> Mam plyte QDI Brillance B1S i dysk IBM DJNA 15GB.
> Na dysku jest windows 2000. Dzisiaj sobie zmienilem plyte na Asusa
> P3B-F
> Odpalam go (dysk jako LBA) a tu komunikat missing file NTLDR
> No to zmienilem na Normal (na QDI chodzi ten dysk jako CHS (ustawienie
> w biosie na auto) a to chyba to samo co normal) i wywalil po polsku
> brak systemu operacyjnego :-)
> Na Large nic nie pokazywal,
> na Match current partition nie pamietam.
> Kombinowalem z repair z win2k rowniez robilem naprawe boot'a (tez
> [...]
Myslisz mniej wiecej dobrze. BIOS moze dokonywać translacji LBA na 15 albo
na 16 głowic. Popatrz na zworkologie dysku - tam masz to opisane. Moze jeden
BIOS tlumaczy sobie na 15, a drugi na 16 - jak przestawisz zworki na dysku,
to powinno zalapac.
PS. Pewnie jeden BIOS Award, a drugi AMI?

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
*   Czy Twój Clipper już odnalazł swoją przystań?