Odp: podkrecenie procka pomocy!!!!!!!!!!!

Autor: Negro (skaner_at_skaner.com.pl)
Data: Fri 04 Feb 2000 - 21:50:26 MET

witam ,
Najprawdopodobniej RAM nie jest 100 MHz, jeżeli możesz otworzyć PC-ta to
możesz sam sprawdzić jaki jest - patrząc na kostki RAM w pierwszym od góry
rzędzie zobaczysz cyferki i literki np.: 8dgd76gd2h838 - 8J. I właśnie to
ostatnia cyferka po myślniku lub odstępie oznacza czas prpogacji bramki
czyli czas dostępu. Jeżeli jest mniejsza od 10 to najprawdopodobniej jest to
pamięć 100MHz, jeżeli jest równa 10 lub wyżej to niestety 66MHz. To pierwszy
powód dla którego twój system może być niestabilny. Można tą sprawę ominąć
ustawiając taktowanie pamięci nie magistralą procesora, a tylko magistralą =
AGP (czyli ok. 66MHz)-> patrz ustawienia płyty w ksiązce, sprawdź jednak
ustawienia które są wyrysowane na płycie (tabelki), gdyż FIC potrafi czasem
napisać co innego w książce do płyty a co innego na płycie !!!. Przede
wszystkim, oczywiście jeżeli czujesz się na siłach, najlepiej by było gdybyś
wgrał(zaprogramował) sobie najnowszą wersję BIOS'a, (należy zwrócić
szczególną uwagę na rev. (revision płyty) - przy płytach FIC bardzo ważne)
dokładny opis na str. www.ficeurope.com bądź coś w tym stylu. Po trzecie
sprawdź czy aby na pewno ustawiłeś dobre napięcie na procesorze.
To chyba tyle co mi przychodzi do głowy.
W rozie dalszych problemów pisz !
www.skaner.com.pl : e-mail : pc_at_skaner.com.pl
Pozdr,
Sebastian Murzynowski