Odp: 2 x celeron 400 - czy warto kupowac?

Autor: The Habu Xorph (habu_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 05 Feb 2000 - 13:45:09 MET

> Kwestie overclockingu pominalem celowo w poruwnaniu wydajnosci, idac ta
> mysla mozna by podkrecac takze Athlona do 750 Mhz - tez wszystkie ida. Co
do
> wydajnosci w 3dstudio i AutoCad, to bylo o tym glosno. Sa to programy
ktore
> wymagaja mocnego koprocesora i tu ruznice wydajnosci miedzy P3 a Athlonem
> siegaly 40% (Enter, Chip). Co do podkrecalnosci celeronow 400 i 433 to
znam
> wiele ludzi ktorzy sie na tym przejechali (kumpel np. przesiadl sie z
> [...]

BP6 jest na tyle specyficzna plyta , ze prawie wszystkie Celerony kreca sie
znakomicie (kazdy , ktorego testowalem poszedl na szynie powyzej 83MHz i
pracowal stabilnie). Osobiscie mam C366_at_572 (magistrala 104MHz) dzialajace
stabilnie a jak juz wspomnialem C433 chodzil stabilnie na 633. Jestem pewny
, ze C400 pojdzie conajmniej na 550 a jestem prawie pewien , ze na 600MHz
(ale TYLKO na BP6).

Nie wiem , jak tam z matematyka u ciebie , ale...
CHIP 2/2000 strona 77

3D Studio MAX 2.5 (rendering animacji) [s]
PIII 733MHz - 118s
Athlon 750MHz - 101s

Jezeli to jest 40% to to wybacz , ale chyba musze miec cos z glowa
(dodatkowo PIII jest o 17MHz wolniejszy).

Po trzecie - nalezy poczekac na testy w gazetach profesjonalnych: Magazyn 3D
lub GFX. Niestety testom wykonywanym przez oczywiscie profesjonalne gazety ,
lecz nie siedzace w temacie (grafika 3D) wierzyc nie mozna.

A co do krecenia Athlona to nie jest to taka zwykla rzecz. Amator sobie z
tym nie poradzi , a w Polsce kupno nakladki nie jest chyba mozliwe (moge sie
mylic).

Pozdro
Xabu