Jak naprawić uszkodzony CD-ROM

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sat 05 Feb 2000 - 23:30:33 MET

Witam wszystkich pecetologów...
Mam w swoim kompie bardzo stary CD-ROM 2X firmy Crative Lab.
Jest bardzo stary, jeden z pierwszych podwójnych jakie się
zaczęły wtedy pojawiać... Już nawet nie pamiętam ile ma lat.

Pracuje on u mnie jako czytnik dodatkowy i nie chcę go wyrzucić :-)
Mam w nim na stałe włożoną płytkę z Encyklopedią a drugi CD-ROM
jest dzięki temu wolny na różne gry i inne wymagające szybkości.

Niestety od czasu do czasu ma dziadek kłopoty z rozpędzeniem płyty.
Gdy mu "pomogę" i na otwartej obudowie palcem rozbujam płytę
to już wtedy działa i czyta dobrze przez następne kilka dni...
Ale potem znów kilka dni go nie używam i silnik kręcący płytę
się jakoś blokuje... Czy możecie jakoś doradzić mi jak naprawić?
Może da się jakoś odczyścić ten silnik? Nasmarować? Ale czym?
Macie jakieś doświadczenie w takich "silnikowych" dziedzinach?

Rady w stylu idź do sklepu i kup nowy od razu sobie darujcie
bo zależy mi raczej na zabawie przy naprawie niż oszczędnościach :-)