Re: Czy wlaczyc DMA w Windowsach?

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_gazeta.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 10:38:06 MET

Piotr Jaworski wrote:

> pracuja w PIO4, bo HDTach podaje obciazenie procka podczas odczytu na
> poziomie ok.70 %

Więc to bardzo prawdopodobne.

> - Czy przelaczenie 6.4-gigowki na DMA nie spowoduje utraty danych?

Może. Ja z Seagate'ami mam złe doświadczenia. W 3 na 4 (dwie 3-coś i
jedna 6.4) dysk rozsypał strukturę katalogów i pokaszanił pliki.
Na czwartym było wszystko OK, ale to była Baracuda ;)

> - Jak myslicie, czemu przy dosc szybkim procku i dobrej plycie obciazenie
> jest takie duze?

Bo dyski chodzą w PIO a nie w UDMA. Albo źle obsługują ten tryb.

> - Czy mozna zafajkowac mniejszy dysk (fabryka dala mu max PIO4) na DMA w
> W95? Co to da ?

Prawdopodobnie stracisz dane. Lepiej takich eksperymentów nie
przeprowadzać jeśli na tym dysku są ważne dane.

--
Łukasz Bromirski                                L.Bromirski_at_gazeta.pl
Dział Telekomunikacji, Agora S.A.